A Chevrolet a motorsport és marketing programjainak részletes elemzését követően úgy döntött, hogy a 2012-es versenysorozat végeztével kivonul a Túraautó Világbajnokságból – tudatta közleményében az amerikai gyártó.
2005-ben csatlakozott a WTCC-hez a Chevrolet, amikor az autómárkát ismét bevezették az európai piacon. Eleinte Lacetti szedán, majd 2009-től Cruze modelleket indított a sorozatban
A nyolc éve tartó szereplés eredménye két-két bajnoki cím a pilóták (Yvan Muller 2x) és a konstruktőrök versenyében, valamint 59 megnyert futam. A Chevrolet WTCC-csapata jelenleg élen áll a versenysorozat mindkét rangsorában és abszolút esélyes, hogy idén is begyűjtse a címeket. Az év közbeni bejelentéssel a gyár szeretne időt adni a pilótáknak (Yvan Muller, Robert Huff, Alain Menu) és a versenyautót építő alakulatnak, hogy felkészüljenek a következő idényre.
Az amerikai márka versenyautóit a brit RML (Ray Mallock Ltd.) versenycsapat építi és versenyezteti a gyár támogatásával. Az első években elsősorban a BMW-vel és a SEAT-tal, a bajor gyár kivonulásával pedig csak a spanyolok gyári autói ellen kellett igazán küzdeniük. Mostanra egyedüli gyártóként maradtak a sorozatban, amelyet így uralnak is. Ezért is van nagy értéke az olyan privát csapatok győzelmének, mint amit a Zengő Team és Michelisz Norbi értek el a Hungaroringen.
Várhatóan az RML nem száll ki a sorozatból, hanem a Chevy Cruze versenyautókat továbbra is biztosítja privát csapatoknak, ahogy jelenleg is versenyeznek SEAT és BMW modellek a WTCC-ben. Jövőre a Honda gyári csapattal, két autóval indul a WTCC-ben.