Az elmúlt hat év során 22 százalékkal mérsékelte az autógyártás folyamatának energiaszükségletét, és 2016-ig további 25 százalékos energia-csökkentést tervez a Ford – közölte idei, sorban tizenharmadik éves fenntarthatósági jelentésében az autógyár. Nőtt a vízfelhasználás csökkentése, nőtt a hulladék-újrahasznosítás aránya és a CO2-kibocsátás mérséklése.

Kevesebb hulladékkal gyártana a Ford 1
Kevesebb hulladékkal gyártana a Ford 9


A Ford Európa 2012 elején hirdette meg ötéves, vízhasználatra, hulladéktermelésre és károsanyag-kibocsátásra koncentráló, fenntartható gyártási stratégiáját. Ennek keretében céljuk, hogy a következő öt éven belül 30 százalékkal csökkentsék az átlagos Ford gépkocsi gyártása során felhasznált víz, és 70 százalékkal a keletkező, nem újrahasznosított hulladék mennyiségét.

A kölni, genki és saarlouis-i gyárak máris nulla hulladéktermeléssel működnek, míg a régió másik öt gyártólétesítménye olyan helyszínfüggő programokat indított, amelyek már 2013-ra az összes hulladék 80 százalékát kitevő négy legfontosabb hulladékforma (festékiszap, lakossági hulladék, a fémmegmunkálás során keletkező iszap és szűrőanyagok) drasztikus csökkentését célozzák meg. A cél, hogy az átlagos 5 kilogrammról 1,5 kilogrammra csökkentsék az egy járműre eső, hulladéklerakóba kerülő hulladék mennyiségét.

Az új vízfelhasználási stratégiától azt remélik, hogy 30 százalékkal visszaszoríthatja a gyártás során felhasznált víz mennyiségét. Ez 1100 literrel kevesebb vizet jelent járművenként, ami önmagában 2,3 millió eurós megtakarítást eredményezhetne.

A stratégia is része a Ford azon globális célkitűzésének, amely 2015-re 9,5-ről 3,5 köbméterre kívánja mérsékelni az egy jármű gyártása során felhasznált víz mennyiségét. Globális szinten a Ford 2016-ra 25 százalékkal kívánja mérsékelni energia-felhasználását.

A vállalat környezeti hatásának csökkentésére irányuló erőfeszítéseken belül kulcsszerepet játszanak maguk a járművek. A legtöbb új vagy megújult modellben felhasznált üléskárpitoknak például ma már legalább 25 százalékban ipari vagy lakossági eredetű, újrahasznosított forrásból kell származnia. Emellett az elektromos és hibrid hajtású modellek bemutatása is fontos lépcső, csakúgy, mint az 1,0 literes  EcoBoost motor bevezetése, ami 109 g/km CO2-kibocsátásával minden idők legtakarékosabb benzinmotoros Ford járművévé tette a Focust.