Hirdessünk okosan

Megunt autónkat kiállíthatjuk a főutcára is, egy csinos, ELADÓ felirattal ellátott kartondobozzal a tetején. Ha ennél hatékonyabb módszerre vágyunk, akkor érdemes elgondolkodni az internetes hirdetéseken. Ezekből van választék bőven, kezelésük is egyszerű, de az alkoholos filc mesteri kezelésénél itt kicsit több tudásra lesz szükség a sikerhez.

Összeszedtünk pár alapvető hibát, amelyet szinte mindenki elkövet, amikor hirdetéshez készít képeket. Tanuljunk belőlük, és mi csináljuk inkább jó képeket.

Messzebbről fényképezve, hosszabb gyújtótávolsággal vonzóbb lenne ez a SEAT

Messzebbről fényképezve, hosszabb gyújtótávolsággal vonzóbb lenne ez a SEAT

Például nekünk kell lefényképezni úgy az autót, hogy az a képeken felkeltse a leendő vásárlók érdeklődését. Ebben segítünk. Digitális fényképezőgép már szinte minden családban akad, így nincs kifogás, tessék azt használni is.
A besütő nap fénye és az árnyék egy képen ritkán lesz jó

A besütő nap fénye és az árnyék egy képen ritkán lesz jó

A besütő nap fénye és az árnyék egy képen ritkán lesz jó


Koszos, széles-látószögű állásban, csalánban fényképezett autót nem nehéz találni a hirdetések közt. Ezeket gyakran rosszul beállított kormánnyal, félig árnyékban, félig napsütésben készült, gyakran életlen képekkel tudják tovább rontani az eladók.

Kis keresgélés után azért találhatunk az expressz.hu-n olyan hirdetést is, amelyet láthatóan több odafigyeléssel készítettek. Hamar kiderül, hogy ez esetben kereskedéssel van dolgunk. Ez nem véletlen; ők autók eladásából élnek, érdekük, hogy jó képekkel hirdessék a kocsijaikat, és ezzel minél több ember érdeklődését felkeltsék. Tanuljunk tőlük.

Egy szépen sikerült háromnegyedes kép

Egy szépen sikerült háromnegyedes kép

A korábbi, autófotós cikkben ajánlottakat természetesen itt is hasznos betartani, – tiszta autót fényképezzünk, ne a telek végi csalitosban, derékig a gazban, stb. – de kicsit bonyolódik a helyzet.

Hirdetésnél ne művészkedjünk, itt nem a gyönyörködtetés, hanem a minél több – korrekt – információ átadása a cél. Túl sok képet mégsem kell készíteni, 8-9 fotó bőven elég lesz. Mutassuk meg az autót minden oldalról. Ezt két darab „háromnegyedes” képpel letudhatjuk – jobb eleje, bal hátulja. Érdemes egy árnyékos helyen a belsőről is kattintani párat – ülések elöl-hátul -,  és a műszerfalat se hagyjuk ki az aktuális kilométeróra-állással. (Bár ez utóbbit úgysem fogja elhinni senki.)

Ha van még valami, amit fontosnak tartunk, azt is fényképezzük le – hifi a csomagtartóban, téli gumi készlet, stb. – de ne sunnyogjuk el az esetleges sérüléseket, hibákat sem, hiszen rengeteg időt spórolhatunk meg magunknak és másoknak is, ha feleslegesen nem jönnek autót nézni. A képeket nézzük vissza, legalább a kamera képernyőjén – de ha igazán biztosra mennénk, beállításonként kettőt-hármat is kattinthatunk, mert ha csak a számítógép előtt derül ki, hogy a pici LCD-n látott kép mégsem éles, mégis torz, úgyse lesz kedvünk visszacsattogni a kocsihoz ismételni, pláne ilyen melegben.

További hirdetésekért kattintsanak ide. Hátha találnak ügyesen fényképezett autókat.