Az Opel kiadta első képeit új divatos kisautójáról, az Adamról. A prémium terméknek szánt járgány magas fokú egyénre szabhatóságot kínál, több mint egymillió különféle variációja érhető el. A háromajtós négyüléses városi modellt ősszel a Párizsi Autószalonon leplezi le az Opel.
Az Adam a Corsa rövidített padlólemezére épül, hosszúsága 3,7 méter, azaz a 30 centivel rövidebb, mint a Corsa, szélessége 1,72 méter, ami viszont minimálisan meghaladja a Corsáét. A sportos és elegáns Adamot főképp a trendi városlakóknak szánja az Opel.
Első számú ellenfele a Fiat 500 lehet, ám ahogy a gyártó is hangsúlyozza, az Adam „hátat fordít a retrós dizájnnak, ehelyett modern és feltűnő”. Az Opelnél ismert jegyek köszönnek vissza a kocsin, mint a hűtőmaszk szárny-alakú díszléce, az ajtók alsó részének pengemotívuma, a kilincsek körüli jellegzetes nyomáshullám, és szárnyszerű nappali menetfény. Ami igazán egyedivé teszi, az a „lebegő” teteje, amely mintha nem is kapcsolódna a karosszériához, így kiválóan alkalmas a színkombinációs fényezésre. Az A-szegmensben újdonság, hogy mind a fényszóró, mind a hátsó lámpa kapható LED-es technikával.
Háromféle egyéni „hangulat” közül lehet választani a típust: a gyári közlemény szerint JAM hagyománytörő, divatos és színes, a GLAM elegánsabb, finomabb és rafináltabb, a SLAM pedig energikus és sportos.
E három hangulat az alapja a személyre szabhatóság szinte korlátlan lehetőségének, amelyhez sokféle külső szín, háromféle tetőszín, mindenféle belső szín, dekoráció és kárpit járul, többek között limuzinokra jellemező fénydiódás csillagos tetőkárpit is választható.
Az autó szórakoztató-berendezése integrálja az okostelefont (Android és Apple iOS), így hozzáférhetővé teszi az internetes alkalmazásokat, például az internetalapú navigálást. Hétcolos, nagy felbontású, színes érintőképernyője ötféle menüvel biztosít gyors és egyszerű hozzáférést különféle funkciókhoz. Bluetooth- és USB-kapcsolat is rendelkezésre áll, hogy MP3-lejátszó, iPod vagy a táblagép kapcsolódjon az autó rendszeréhez.
Parkolóasszisztens is kerül az autóba, amely elhaladás közben pásztázza, van-e elég nagy parkolóhely, majd automatikusan benavigál oda, miközben a vezetőnek csak a pedálokat kell használnia. Kérhető ultrahangos holttérfigyelő és fűthető kormánykerék is. Az elektromos szervokormány külön CITY módja kis sebességnél gombnyomásra fokozza a rásegítést.
Az Adam valamennyi változatában alapfelszerelés az ESP, az utasokat front-, oldal- és függönylégzsák, valamint első övfeszítő, térd- és lábvédelem óvja.
Háromféle benzinmotorral, 1,2 literes 70 LE-s, illetve 1,4-es 87 és 100 lóerős variánsokkal készül kezdetben a kisautó. A motorokhoz ötfokozatú manuális sebességváltó kapcsolódik. Valamennyi motor kérhető ecoFLEX környezetbarát csomaggal, amelynek része a Start/Stop is.
Később egy új, kis benzinmotor-nemzedék érkezik az Adamba, amelynél közvetlen befecskendezés és turbófeltöltés növeli a teljesítményt. A motorokhoz egy teljesen új generációs hatfokozatú manuális sebességváltó járul majd.
Az új Opel Adam világpremierje a Párizsi Autószalonon lesz, az értékesítés 2013-ban indul. Ha jó árat sikerül kidolgozni az autó mellé, akkor garantált a siker, annál is inkább, mert szakértők előrejelzése szerint a következő években növekedni fog ez az életstílus-orientált autóválasztás.