Az E-ON áramszolgáltató meghívására utaztunk Siófokra, hogy részt vegyünk a Balaton körüli nyilvános elektromos jármű-töltő hálózat átadásának megünneplésére szervezett villany-dzsemborin. Polgármesterek, Megasztár-dalnokok, újságírók és persze a legkülönbözőbb kategóriájú elektromos jármű-importőrök örvendeztek közösen afelett, hogy már füstmentesen autózható-motorozható végig a Budapest-Székesfehérvár-Siófok-Fonyód-Keszthely-Balatonfüred útvonal. Másként fogalmazva: egy villanyautóval immár stresszmentesen érhető el a Fővárosból és kerülhető meg a Balaton.
Megasztár-hős és siófoki polgármester örül nagyon az új töltőpontoknak
Megasztár-hős és siófoki polgármester örül nagyon az új töltőpontoknak
Fotó megosztása:
A siófoki Azúr Hotel parkolójában lévő 230 és 400 voltos konnektor működik, töltöttük is róla a kocsikat
A siófoki Azúr Hotel parkolójában lévő 230 és 400 voltos konnektor működik, töltöttük is róla a kocsikat
Fotó megosztása:
Dr. Eric Depluet, az EON Hungária vezérigazgatója és dr. Balázs Árpád, Siófok polgármestere mondtak köszöntő beszédet az új konnektorokhoz
Dr. Eric Depluet, az EON Hungária vezérigazgatója és dr. Balázs Árpád, Siófok polgármestere mondtak köszöntő beszédet az új konnektorokhoz
Fotó megosztása:
Megfelelő kábellel az 5-6 órás töltés fele-kétharmada alatt tölthető fel a 400 voltos csatlakozóról egy átlagos, 20-22 kWh kapacitású villanyautó
Megfelelő kábellel az 5-6 órás töltés fele-kétharmada alatt tölthető fel a 400 voltos csatlakozóról egy átlagos, 20-22 kWh kapacitású villanyautó
Fotó megosztása:
Tankol a C-Zero: mától megteheti ezt Siófokon, Keszthelyen, Fonyódon, Balatonfüreden és Székesfehérváron is - december 31-ig ingyenesen
Tankol a C-Zero: mától megteheti ezt Siófokon, Keszthelyen, Fonyódon, Balatonfüreden és Székesfehérváron is - december 31-ig ingyenesen
Fotó megosztása:
Kívül rekedt az Ampera a körön: az új siófoki rendelet, mely szerint a városban ingyen parkolhatnak a villanyautók, a konnektoros és range extenderes hibridekre nem vonatkozik
Kívül rekedt az Ampera a körön: az új siófoki rendelet, mely szerint a városban ingyen parkolhatnak a villanyautók, a konnektoros és range extenderes hibridekre nem vonatkozik
Fotó megosztása:
A töltőállomás átadója összehozta a konkurens villanyautó-márkákat. Itt volt a Nissan Leaf, a Citroen C-Zero, a Peugeot iOn, félig elektromosként pedig a konnektorról is tölthető Prius és az Opel Ampera
A töltőállomás átadója összehozta a konkurens villanyautó-márkákat. Itt volt a Nissan Leaf, a Citroen C-Zero, a Peugeot iOn, félig elektromosként pedig a konnektorról is tölthető Prius és az Opel Ampera
Fotó megosztása:
Mohón veti rá magát a konnektorra a Nissan Leaf
Mohón veti rá magát a konnektorra a Nissan Leaf
Fotó megosztása:
Mohón veti rá magát a konnektorra a Nissan Leaf
Mohón veti rá magát a konnektorra a Nissan Leaf
Fotó megosztása:
Vectrix villanyrobogó: 110 km/h végsebesség, az új li-ion akkuval 200 km feletti hatótáv
Vectrix villanyrobogó: 110 km/h végsebesség, az új li-ion akkuval 200 km feletti hatótáv
Fotó megosztása:
A rendezvény sztrája, a Trikke elektromos háromkerekű roller
A rendezvény sztrája, a Trikke elektromos háromkerekű roller
Fotó megosztása:
A szerző szárnypróbálgatása a Trikke-n
A szerző szárnypróbálgatása a Trikke-n
Fotó megosztása:
Pillanatok alatt rákapni az ízére
Pillanatok alatt rákapni az ízére
Fotó megosztása:
Az első kereket hajtja, a hátsó kettőt fékezi a Trikke
Az első kereket hajtja, a hátsó kettőt fékezi a Trikke
Fotó megosztása:
A trükkös felfüggesztéssel hajladozva hajtható emberi erővel a gép, ha fogytán az amperóra
A trükkös felfüggesztéssel hajladozva hajtható emberi erővel a gép, ha fogytán az amperóra
Fotó megosztása:
A lítiumakkuval sík úton 40-50 kilométert lehet megtenni a fura szerkezettel
A lítiumakkuval sík úton 40-50 kilométert lehet megtenni a fura szerkezettel
Fotó megosztása:
Minden kategóriában terjed az elektromos hajtás
Minden kategóriában terjed az elektromos hajtás
Fotó megosztása:
A konnektoros Prius prototípus, amit a múlt héten teszteltünk; szeptemberben jön a 20 km elektromos autózásra képes szériamodell
A konnektoros Prius prototípus, amit a múlt héten teszteltünk; szeptemberben jön a 20 km elektromos autózásra képes szériamodell
Fotó megosztása:
Radics Gigi szórakoztatta a nagyérdeműt
Radics Gigi szórakoztatta a nagyérdeműt
Fotó megosztása:
Dr. Eric Depluet, az EON Hungária vezérigazgatója és dr. Balázs Árpád, Siófok polgármestere mondtak köszöntő beszédet az új konnektorokhoz
Dr. Eric Depluet, az EON Hungária vezérigazgatója és dr. Balázs Árpád, Siófok polgármestere mondtak köszöntő beszédet az új konnektorokhoz
|
„A mai trendek alapján az látható, hogy a kőolaj és ezzel együtt a fosszilis üzemanyagok ára folyamatosan emelkedik, éppen ezért az elektromos autózás előtérbe kerülése figyelhető meg világszerte. Az E.ON német anyavállalata európai szinten élen jár a jövő technológiájának népszerűsítésében, például Németországban 2011-ben már 2044 elektromos hajtású jármű került forgalomba. Magyarország egyelőre szerényebb sikereket könyvelhet el, de az infrastruktúra ilyen léptékű kiépítésével az elektromos autózás berobbanásakor már minden készen áll az energiaigények kiszolgálására.” – mondta dr. Eric Depluet, az EON Hungária vezérigazgatója.
A ma átadott elektromos kutak üzemeltetését a siófoki Hotel Azúr, a fonyódi Torony Étterem, a keszthelyi Festetics Kastély, a balatonfüredi Flamingó Hotel és a székesfehérvári Jancsár Hotel biztosítja.
Háromkerekű villanyroller volt az igazi újdonság – Trikke
A Vezess.hu törzsolvasói sok újdonságot nem találnak a képgaléria átpörgetésekor, hiszen már szinte az összes kiállított járműről olvashattak nálunk tesztet:
Citroen C-Zero (2011. június)
Nissan Leaf (2011. október)
Opel Ampera (2012. február)
Peugeot iOn, Budapest-Bécs elektromos túra (2012. június)
Toyota Prius plug-in hibrid (2012. július)
Vectrix VX1 robogó (2009. december)
Viszont a Trikke, a háromkerekű villanyroller még nekünk is új volt. A 2300 eurós játékszert egy budapesti vállalkozás nem is annyira értékesítésre tartja, hanem fővárosi kalandtúrákat szervez vele. A fura holmit lítium-ion akku mozgatja, az első kerékben lévő agymotorral. Fékezni a két hátsó kereket lehet, külön-külön. Folyamatos testsúly-áthelyezéssel emberi erővel is hajtható a szerkezet, gyorsításkor előre kell dőlni, hogy ne csak füstöljön a kerék, a kanyart pedig lehet szűkíteni az ívbelső kerék fékezésével. Ez leírva sokkal bonyolultabb, mint a valóságban; e sorok szerzője mintegy 15 másodperccel az első fedélzetre szállás után:
A trükkös felfüggesztéssel hajladozva hajtható emberi erővel a gép, ha fogytán az amperóra
„Siófok város a környezettudatosságot szem előtt tartó, gyönyörű adottságának köszönhető környezeti értékeit óvó város. Ezért is tartjuk fontosnak, hogy támogassuk az ilyen kezdeményezéseket, és reméljük, hogy pár év múlva egyre több elektromos jármű közlekedik majd a Balaton partján is. Ezt ösztönözvén vállaljuk, hogy az idei évben ingyen parkolhatnak közterületeinken az elektromos hajtású gépjárművek” – mondta el a sajtótájékoztatón Dr. Balázs Árpád, Siófok polgármestere.
Kívül rekedt az Ampera a körön: az új siófoki rendelet, mely szerint a városban ingyen parkolhatnak a villanyautók, a konnektoros és range extenderes hibridekre nem vonatkozik
Kívül rekedt az Ampera a körön: az új siófoki rendelet, mely szerint a városban ingyen parkolhatnak a villanyautók, a konnektoros és range extenderes hibridekre nem vonatkozik
Amperások – megszívtátok! Konnektoros priusosok – ingyen ti nem parkolhattok! Valószínűleg ezekkel a rigmusokkal a bajszuk alatt tűzik majd a büntetőcédulákat az akár 80, illetve 20 tisztán elektromos kilométer megtételére is alkalmas Opelekre és Toyotákra a siófoki parkolóőrök.
Ugyanis a szőrösszívű polgármester – megkérdeztük – csak a kizárólag elektromos autóknak adott felmentést a parkolási díj befizetése alól. A szegényebb konnektoros hibrid és range extenderes autótulajdonosoknak tehát azt ajánljuk, inkább Hódmezővásárhelyen nyaraljanak, ott évek óta még a mezei hibridautóval is ingyen van a parkolás!
Megasztár-hős és siófoki polgármester örül nagyon az új töltőpontoknak
Természetesen, mint igazi véleményformáló karaktert, idézzük a témával kapcsolatban a harmadik expertet, Szakos Andreát, a Megasztár egyik hősét is.
„Hatalmas élmény volt elektromos autót vezetni. Csendes, környezetkímélő és mégis ugyanakkora teljesítményre képes, mint a benzines autók. A gyorsulása pedig fantasztikus.”
Az elektromos Balaton-kerülést hamarosan mi is kipróbáljuk – december 31-ig még ingyen tölthetjük fel a kiszemelt tesztjárművet az öt új töltőoszlopon is. Most azt számolgatjuk, hogy a Trikke-vel elérünk-e biztonsággal egyik piros konnektortól a másikig.
Az lenne a szép kaland, három keréken levillamosozni a Balcsira a Kempinski szállónál lévő őseredeti EON-töltőponttól rajtolva!