Több mint egy hónapja volt az utolsó verseny, azóta reménykedünk hátha változik valami. Bíztunk benne hogy a lottó ötös jó helyre megy és egy igazán grandiózus verseny lesz Veszprémben. De nem így lett. Talán ebben a válságos időben még ennek a versenynek is örülni kell, pláne azok után, hogy ugyanaz a versenyszervező rendezte volna az Eger-ralit is, aki az utolsó pillanatban az évadnyitó futamot lemondta.

37 páros nevezett, de már csak 32 autó jutott el a péntek koradélutáni két gyorsasági rajtjához. A nézők száma is arányos volt a versenyzőkével, bár az első gyorsasági kezdése épp egy néző miatt csúszott. Ami további nehézségeket jelent hogy Veszprém környékén további területeket szereztek meg a zöldek, így az eddigi pályákat is csak komoly szigorításokat kapták meg a rendezők. Néha nehéz megérteni hogy egy hajdani katonai lőtéren ma milyen védett növények vannak, de mi is szeretjük a természetet, csak talán nem akarjuk a másikat ellehetetleníti.


Ez már csak rallicska 1
Ez már csak rallicska 27 Sokáig lehetne másokban keresni a hibát hogy idáig jutott kedvenc sportágunk, de már itt az idelye hogy mindenki észrevegye hogy közös összefogás nélkül már nem lehet megmenteni a RALIT ! Kevés a versenyző, kevés a néző, kevés a pénz. De talán egy valami még van. Rali szeretet és tenni akarás!

A 2012-es Veszprém-rali első napjáról

Kazár Miklós volt a leggyorsabb a Veszprém-rali első napján, az ötfutamos országos bajnokság harmadik versenyén. Kazár mögött Botka Dávid a második, Turán Frigyes pedig a harmadik.

Ez már csak rallicska 28


Kazár Miklós: „A második körben már kicsit bátrabban mentünk, de hajtás nélkül nem volt könnyű, az Evo VI.-os korszakra emlékeztetett. A hajtást leszámítva az autó és a gumi is tökéletesen működött. Borzasztóan örülök, hogy a technikai hiba ellenére is az élről várjuk a holnapi folytatást. Igaz, így a takarítás is nekem jut, de annak csak az első három gyorsaságin van jelentősége.”

Botka Dávid: „Bejött a taktikánk, más abroncsokat választottunk, mint a többiek. Tudtam, hogy a második gyorsaságira lesz ez ideális, sikerült is a legjobb időt jönnünk.”

Turán Frigyes: „A mai szakaszokon nagyon össze kellett magunkat szedni, de a második hely rendben is van itt Sólyon. Össze kellett magunkat szedni, hogy lépést tudjuk tartani a Mitsubishikkel, 2,8 másodperces hátránnyal a harmadik helyről várjuk a holnapi szakaszokat.”

Ez már csak rallicska 29


Herczig Norbert: „Az etapon egy picit állítottunk az autón, az út is tisztult, ami nagyban közrejátszott a jobb eredményben. Alapjában véve nem a legjobb döntés volt a kemény abroncs, de ismét tanultunk valamit. Nem vagyunk túl messze és ez a negyedik hely a takarítást nézve nem is jöhet rosszul, megpróbálunk felzárkózni!”

Bútor Róbert:”Bízunk benne, hogy holnap jól fogunk menni, de még annyira új nekem ez a négykerék-hajtás és a nagy súly, amivel az autó rendelkezik. Ezeket még meg kell tanulnom, persze aszfalton valamivel könnyebb lenne, azonban egyelőre annak is örülök, hogy nem kapunk olyan sokat a többiektől.”

A Veszprém-rali állása 1. nap (27,20 km):
1. Kazár Miklós (Mitsubishi Lancer EVO) 16:02.2 perc
2. Botka Dávid (Mitsubishi Lancer EVO) +2.00 mp
3. Turán Frigyes (Ford Fiesta) +2.80 mp
4. Herczig Norbert (Škoda Fabia) +11.50 mp
5. Bútor Róbert (Mitsubishi lancer EVO) +18.90 mp

Részletes eredmények ezen a linken.

Ez már csak rallicska 30 Holnap nyolc gyorsasági szakasz lesz, reggel nyolctól délután ötig és az amúgy is kislétszámú  – már csak 26 vannak versenyben – ORB mezőnyét kiegészítik a Rallye 2 és az amatőrök futamával. A rendező megpróbálja feldúsítani a versenyzők létszámát is hogy legyen mit nézni pályák mellett.