Sokat sejtető, piros derengéses fekete dobozban lakik, amin sokatmondó Master-Piece Collection felirat hirdeti, hogy itt bizony valami új, valami nagy dolog érkezik a sablonokat előszeretettel használó, de a lehetőségekkel eddig nem élő Kyosho-tól.
Ez a Cadillac CTS is pont olyan kínai modellként kezdte pályafutását, mint a régebben bemutatott Toyota Camry, de a japánok egy átcsomagolással nemesítették. A hatásos körítéssel és az aprócska, ügyes megoldásokkal feljebb is pozicionálta az átlagosnál. Ám még is egyértelműen minőségi kínai termék maradt, az illata sem olyan, mint a többi Kyosho modellnek.
Hát ez itt meg micsoda?
Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)
Dekoratív hasáb
A CTS bizonyítja, hogy még mindig lehet csupán körzővel és vonalzóval jó megjelenésű autót rajzolni. Határozott jelenség ez a baltával faragott, ugyanakkor modern formavilágú, tagadhatatlanul amerikai limuzin. Nem agresszív a nézése a függőlegesen álló fényszóróknak, mint egy M5-ösé, hanem inkább a nem lyuggatott, de nagyon szép kidolgozású, hatalmas hűtőrács tekintélyt parancsoló. Nem könnyeddé, hanem elegáns megjelenésűvé teszik az autót a szépen krómozott elemek. Kiemelkedően jól sikerült a gumi-felni-fékrendszer hármas szövetség kidolgozása, még a kerék méretét is eltalálták. A hátuljához érve tűnik fel igazán, hogy mennyire odafigyelést igényelt ez a modell, hiszen itt sok elemnek kell tökéletesen illeszkednie. A légterelőként kiemelkedő pótféklámpa éle nem sorjás, olyan, mint a borotva pengéje. Védőfólia óvja a fotomaratott típusjelzést, bár igazán csomagolhatnának egy-két CTS feliratot a dobozba. Az ilyen OttO-féle gondosságot kötelezővé kéne tenni! A hátsó lámpák bura alatti része bámulatosan aprólékos. Ehhez foghatóval azóta sem találkoztam.
Interaktív
Tucatnyi apró, pici részlet és nyitható, csukható, tologatható elem található a modellen és modellben. Természetesen mind a négy ajtó zsanéros mechanizmussal nyílik. Kisebbfajta karok és teleszkóp segítségével nyílik a motorháztető, de erre már nem annyira figyelünk oda, ha megpillantjuk a színes betöltőnyílásokkal díszített, mutatós motorburkolatot és a felette átívelő keresztmerevítőt.
Rendkívül kicsi nyíláson kell beerőszakolni az 1:18-as bőröndöket a csomagtartóba, aminek fedele plüssözött és még a háromszög kicsi, piros dobozát sem felejtették le róla. A padlót felhajtva pedig hozzáférhetünk az ötküllős, fekete szükségpótkerékhez. A már említett panorámaablakon kívül nyitható még a tanksapka is, bár tankolhatatlanul szűken, valamint behajthatók a tükrök, ha nem szeretnénk, hogy a teremgarázsban saját autójába bekászálódó Józsi bácsi megrontsa őket.
Persze, a felfüggesztés rugózik és, mint a GMP Fairlane-nél, itt is egy tengelyen osztoznak a hátsó kerekek, hogy a differenciálzáron keresztül mozgásba tudják hozni a kardántengelyt.
Okos belső
Ötletekben a minőségi anyagokból kivitelezett belsőben sincs hiány. A bézs színnek köszönhetően minden aprócska alkotóelem jól kivehető marad. Az ezüstös fényű középkonzolon valósághű gombok ülnek, csinos darab a háromórás hajszálvékony krómkeretes műszercsoport is. Egyedül a váltókar lett kissé elnagyolt, de semmi sem lehet tökéletes.
Summary
2009-ben jelent meg, akkor közel harmincezer forintot kellett fizetni érte. Bizony, megszaladt a ceruza! De ezért a pénzért egy igazán érdekes, részletekben gazdag modellt kap a gyűjtögető. Mára már a kínálat is kibővült a CTS-V-vel, az SRX-szel és a Chevrolet Volt-tal, valamint érkezik a CTS Coupe változata és az SLS is. Nem is olyan rossz, ha egy kicsit félreteszik azokat a sablonokat és nyitnak egy ablakot mondjuk Kína felé, ugye?
A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég erre a linkre kattintani.