A Nissan Note-ot mindig is kedveltük praktikussága, tágassága és fürgesége miatt. Elkészült az autó második generációja, amelyet japánban mutattak be. Ami a formát illeti, akár a mostani is lehetne az első generáció és a korábbi a második, nincs szó evolúcióról, csupán ugyanarra a kompakt egyterű formára kétféle eredmény valósult meg. Ezúttal az autó oldalán látható hatalmas ív a központi elem, amelyet „Squash Line”-nak neveztek el tervezői. Persze vélhetően az új modell nagyobb, de ezt egyelőre nem árulták el.
Az új Note a 2012 februárjában bemutatott Invitation tanulmány sorozatgyártású változata. Annak bemutatásakor kategóriaelső üzemanyag-fogyasztást ígért a Nissan, amely állítását továbbra is tartja a japán gyár, az eredmény – közleményük szerint – a fejlett motoroknak, a könnyűszerkezetes felépítésnek és az aerodinamika fejlesztéseknek köszönhető.
Japánban ősszel kezdőik az autó értékesítése két benzinmotorral, mindkettő 1,2 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres, közvetlen üzemanyag-befecskendezéses. Az egyik szívómotor, a másikba kompresszor pumpálja a levegőt. A Micrából ismerős motorokhoz folyamatosan változó áttételű (CVT) automata váltó és start&stop rendszer is kapcsolódik. Kevés részletet árult el a Nissan, de azt igen, hogy a kompresszoros kivitel is beéri 4,0 liter üzemanyaggal száz kilométerenként. Meggyőző!
További különlegesség, hogy a Qashqai után a Note-ban is megjelenik a 360 fokos kamerarendszer, amely szűk helyen való manőverezésnél nyújt segítséget, megmutatva az autó környezetét. Kompakt osztályban most először használnak ilyet.
Várhatóan még idén bemutatkozik Európában is a Note, amelynek forgalmazását 2013-ban kezdi meg a gyártó. Hozzánk nem Japánból érkeznek az autók, hanem a Nissan sunderlandi gyárából. Ellenfelei a Ford B-Max, a Citroën C3 Picasso, Opel Meriva lehetnek.