Tavasszal még mint prototípust mutatta be az új CR-V-t a Honda, mostanra viszont megjött a sorozatgyártású modell. A külső után így immár a technikai részletekről is megtudhatunk néhány dolgot. 
Kis dízel az új Honda CR-V-ben 1
Kis dízel az új Honda CR-V-ben 31


Méretében alapvetően nem változott az autó, de azért átalakult. Elődjéhez képest 5 milliméterrel rövidebb és 30 milliméterrel alacsonyabb, azaz 4570 mm hosszú és 1650 mm magas. Az ötszemélyes szabadidő-autó csomagtartója már alapesetben is nagy, 589 literes (korábban 524 l), de az ülés lehajtásával 1648 literes tér adódik, ami 148 literrel nagyobb, mint eddig. 
A praktikusságot segíti, hogy a csomagtartó alsó széle 25 milliméterrel alacsonyabban van, a csomagtérajtó elérhető motoros mozgatással is, illetve hogy 140 mm-rel hosszabb, 1570 mm-s tárgyakat is lehet szállítani. 
A negyedik generációs CR-V háromféle motorral készül majd, amelyek közül kettő dízel. Már ismerős régebbről a 2,0 literes benzines és 2,2 literes dízel, az igazi újdonságot az új 1,6 liter hengerűrtartalmú motor jelenti, amely azonban csak jövőre kerül az autóba. 120 lóerőt és 300 Nm nyomatékot produkál, állítólag 4 liter alatti fogyasztást hoz majd. 
Kis dízel az új Honda CR-V-ben 32


A benzinmotor teljesítménye 150-ről 155 lóerőre nőtt, miközben forgatónyomatéka 2 Nm-t gazdagodva 192 Nm-re változott, ugyanakkor a fogyasztása csökkent. A motor nemcsak 4×4-es hajtással párosítható, de újdonságként elsőkerék-hajtással is készül a CR-V. Az összkerekes verzióhoz viszont automata sebességváltó is kérhető. 
Hasonlóan kismértékben, 2 lóerővel erősebb a 2,2 literes dízelmotor, amely most 150 lóerőt és 350 Nm-t kínál, ugyanakkor a fogyasztása és CO2-kibocsátása 10 százalékkal csökkent. A dízel is választható kézi vagy automatikus kapcsolású váltóval. 
Módosult a négykerék-hajtás is, a hidraulikus aktiválású rendszert egy elektronikusan aktiválódóval váltották le, amely gyorsabban reagál, ráadásul 17 százalékkal könnyebb is. A terepezést visszagurulás-gátló és lejtmenetvezérlő is segíti. 
Európa számára a Honda brit gyárában, Swindonban készül a CR-V, amely szeptemberben a Párizsi Autószalonon mutatkozik be hivatalosan. A jármű értékesítése októberben kezdődik.