Az idei év első felében hazánkban újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik 16%-a terepjáró, illetve szabadidő-autó volt, amelynek 70%-át vállalatok vásárolták meg – mutat rá LeasePlan, amelynek 9000 járművet számláló flottájában is több mint 8%-ban találhatók meg a szegmens modelljei. 
Városba veszik a terepjárót a cégek 1
Városba veszik a terepjárót a cégek 9


A flottakezelő felmérésből kiderül: a Ford, a Toyota és a Volvo a legnépszerűbb gyártó, előbbi a Ranger, míg a két utóbbi a Hilux és az XC60 modellekkel. Gyakran választott típus még a Nissan Qashqai és a Dacia Duster, előbbi inkább a céges vásárlók körében népszerű, a Duster pedig – bár szintén jelentős darabszámban értékesítik vállalati ügyfeleknek – inkább a magánvásárlók körében kedvelt.
A céges terepjárók és szabadidő-autók 89%-át férfiak vezetik és csak 11%-ukat használja nő. Az ilyen autót vezetők egynegyede a fővárosban, háromnegyedük pedig vidéken közlekedik. A munkavállalók többsége nem saját döntése alapján ül ezekben a gépkocsikba. 80%-uk számára a gépkocsi típusa a munkakörhöz van rendelve, és csak egyötödük választhatott szabadon vagy egy cégautó-szabályzat által előre definiált modell-listából. 
Városba veszik a terepjárót a cégek 10


A válaszok alapján azok közül, akik juttatásként kapják a céges terepjárót és szabadon választhattak volna akár más gépkocsitípust is, mindössze minden tizedik jár rendszeresen mellék- vagy földúton négykerékhajtású autójával, 90%-uk általában csak városi közlekedésben és autópályán használja terepautóját. Egynegyedük még soha nem tért le az aszfaltról cégautójával, viszont 40%-uk már került olyan helyzetbe – igaz többnyire véletlenül -, amikor nem boldogultak volna másfajta járművel. 
A választásnál csupán kevesebb mint 20 %-uknál volt szempont, hogy a munkahelyük, otthonuk terepjáróval jobban megközelíthető. A válaszadók többsége elsődlegesen a biztonság és a tágas belső miatt preferálja ezeket a modelleket, és a városban is praktikusnak találja a terepjárókat. 
Ezt azzal indokolták, hogy a magasabb karosszéria miatt a vezetőülésből jobb a rálátás a forgalomra, utasként nagyobb a biztonságérzet, és a kátyús, valamint havas téli utakon egyszerűbb a közlekedés. Az ilyen modellek hátrányaként a kérdőívet kitöltők jelentős része a nehezebb parkolást említette. 
A felmérésben résztvevő cégautó-használók elégedettek terepjárművükkel, hisz 70%-uk újra ilyen autót választana, ha lehetősége lenne rá.