Jó lenne a rendőrautókban legalább egy rendes fém kartervédő, mint a Dacia Logané
Fotó megosztása:
Mindkét típus megbízhatóan szolgál járőrautóként
Fotó megosztása:
A rendőrségnél is az számít, ami az átlagos családnak: a fenntartási költség, az ár és a térkínálat
Fotó megosztása:
Teljesen egyenrangú autók, rendőri munkára és családi autónak is megfelelnek. Megbízhatóságukkal sincs baj, mégsem egyformák
Fotó megosztása:
30-40 ezer kilométer van a Fordokban, a futásteljesítmény változó
Fotó megosztása:
2009 márciusában érkeztek a Ford rendőrautók, az Octaviák 2005-től szolgálnak
Fotó megosztása:
Intézkedésnél járatni kell a motort, különben a fényhíd lekapja az akkut
Fotó megosztása:
Ötajtós és kombi Skodából is sok fut a kapitányságoknál
Fotó megosztása:
Látszik a Skodán, hogy 1996-ban mutatták be. A Focus premierje 2004 őszén volt, 2007 végén alaposan felfrissítette a Ford
Fotó megosztása:
Az Octaviák 2005, a Focusok 2009 óta szolgálnak a rendőrségnél
Fotó megosztása:
Mindkét motor elég sokat fogyaszt
Fotó megosztása:
Nem erősebb és épphogy takarékosabb a Skodáénál a Ford egy-hatosa
Fotó megosztása:
120 ezer kilométerre lízingeli a rendőrség a Fordokat az MKB leányvállalatától
Fotó megosztása:
Nem élénkebb a Focus motorja sem
Fotó megosztása:
Szebbek, puhábbak az anyagok a Fordban
Fotó megosztása:
Belül is modernebb a Focus
Fotó megosztása:
Kis Norbert szerint az Octavia és a Focus kombi is megfelel az alapvető rendőri feladatok ellátására
Fotó megosztása:
Előbújt a szigetelés a Ford első lábterében
Fotó megosztása:
Az üléshuzat műbőr pereme jobban ellenáll a pisztolynak, mint a szövet
Fotó megosztása:
Nincs külön helye a tomfának (gumibot) és hiányzik az elemlámpa beépített töltővel
Fotó megosztása:
A Focusban hátul is elektromos az ablakemelő, de nem sokkal tágasabb a hely
Fotó megosztása:
Csak a fotó kedvéért. Általában a kalaptartón vagy a hátsó ülésen utazik a tányérsapka
Fotó megosztása:
Az előrezuhanó csomagoktól védi a rendőröket a rács
Fotó megosztása:
Ezzel a készséggel működtethető a fényhíd
Fotó megosztása:
Sok járőrautóban van már kamera, amely a szabálytalan sávváltást, a piroson áthajtást is rögzíti
Fotó megosztása:
Memóriakártyát bele és működik a videokamera
Fotó megosztása:
A Készenléti Rendőrség legtöbb autójában kamera veszi fel a szabálytalanságokat
Fotó megosztása:
Memóriakártyára rögzít a kamera, ez gyorsan cserélhető a szolgálat átadásakor vagy ha betelik
Fotó megosztása:
A Focus orra nincs annyira alacsonyan, mint az Octaviáé
Fotó megosztása:
Egyformán lusta a 102 lóerős Octavia 1,6 és a 100 lóerős Focus
Fotó megosztása:
Kevés dinamizmust nyújt, de sokáig él az öreg kétszelepes
Fotó megosztása:
Sokba kerül a fényvisszaverő matricázás, de kell, mert javítja az észlelhetőséget
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Vitkó Károly két éve is ott volt, amikor kipróbáltuk az új Octavia RS-t az azóta megszüntetett Autópálya-rendőrségnél
Fotó megosztása:
Lemállik a borítás az ajtóbehúzótól, ez általános a Skodákban
Fotó megosztása:
Három nyomógomb tartozik a fényhídhoz, a rádiót és ezt leszámítva az autó belülről is szériakivitelű
Fotó megosztása:
Az ülések közül vezérelhető a rádió a cseh rendőrautóban
Fotó megosztása:
Hátul kurblizni kell az üveget a Skodában
Fotó megosztása:
Ritka a váltóhiba a Skodánál
Fotó megosztása:
Gondos hibalistát kell vezetni a rendőröknek, még a felni karcairól is
Fotó megosztása:
Ők a tartalék, ha bármi baj van
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Autós üldözés zajlott vasárnap az M7-es autópályán kora este. Egy szlovák rendszámú, kék színű, Škoda Fabia típusú személygépkocsi száguldott rendőrökkel a nyomában. Az autóban egy férfi ült, aki előzőleg az M7-es autópálya mentén egy Székesfehérvár környéki benzinkúton 14 000 forint értékben tankolt, majd fizetés nélkül nagy sebességgel továbbhajtott az autópályán a horvát határ felé.
A zalai rendőrök a bejelentést követően azonnal intézkedtek a Škoda feltartóztatása érdekében, mind az autópálya, mind a két letenyei közúti határátkelő vonatkozásában, emellett értesítették a horvát és a szlovén hatóságokat is.
A rendőrség közlése szerint a menekülő autó sebességére és a többi közlekedő biztonságára tekintettel azonban csak kísérni lehetett a Fabiát, megállítani a forgalom közepén nem. Az autópályán megpróbálták lassításra bírni, de a škodás még a rendőrautóra is ráhúzta a kormányt, hogy egérutat nyerjen.
Az ámokfutó a letenyei határátkelőnél a sorompót áttörve áthajtott Horvátországba. A kocsi az áttöréskor a forgalmi sáv melletti asztalt a kilépő fülke oldalának vágta, amitől a fülke oldala beszakadt, oldalsó üvegei kitörtek.
A gépjármű üldözését a horvát rendőri szervek azonnal folytatták, de ők sem az amerikai filmekben látható módon támadták a száguldozót, aki így a Goričan fizetőkapu, majd Zágráb előtt, a Sveta Helena-i fizetőkapu fémsorompóját is áttörte. Egészen a horvát-szlovén határig, Breganáig jutott, ahol viszont a fizetőkapu sorompóját átszakítva a kerítésnek és egy fémoszlopnak ütközve állt meg. Az autó vezetőjét ekkor tudták elfogni.
Az eset kapcsán a Zala Megyei Rendőr-főkapitányságon közúti veszélyeztetés, rongálás és tiltott határátlépés bűncselekmények gyanúja miatt büntetőeljárást kezdeményeztek, s felvették a kapcsolatot az illetékes horvát rendőri szervvel az elkövető felelősségre vonása érdekében.
Személyi sérülés sem az autópályán, sem a határátkelőn nem történt.
Forrás: Police.hu