Egyre nagyobb kedvezményeket nyújtanak az autókereskedők Európában, hogy becsalogassák az ügyfeleket. Az európai autóeladások átlagosan közel 7 százalékkal estek 2012 első félévében, ám a FIAT, SEAT, Renault, Opel és PSA mind 15 százalék körüli csökkenést realizált. Nem véletlen, hogy ők próbálnak legaktívabban ügyfélhez jutni. 
Csak akciósan kell az autó 1
Csak akciósan kell az autó 337


Egy ágazati felmérés szerint Németországban a 30 legkeresettebb autómárkánál az átlagos kedvezmény mértéke mostanra eléri a 19 százalékot, míg az év elején csak 15,9 százalék volt.
A duisburgi egyetem autóipari kutatóintézetének (CAR) hétfőn közzétett felmérése szerint a legnagyobb kedvezmény a Fiat Punto (30,6 százalék), az Opel Corsa (31,3 százalék) és az Opel Astra (30,9 százalék) modelleknél tapasztalható.
Ám a többi nyugati országban is hasonló a helyzet. „Nem autót árulunk kedvezményes áron, hanem eladjuk a kedvezményt egy autóhoz kapcsolva” – mondja Claudio Stucchi, milánói Honda-kereskedő, akinél jelenleg 22 900 euróért, azaz a listaár alatt 7000 euróval (2 millió forint) lehet CR-V terepjáróhoz jutni. Ez a Honda történetének legagresszívabb árképzése Olaszországban. „Ha nincs kedvezmény, nem megy el az autó” – teszi hozzá. 
A Barclays jelentése szerint a PSA Peugeot Citroën és az Opel nyújtja  a legnagyobb kedvezményeket, a német, francia és brit piacokon. Nagy-Britanniában például a PSA három év ingyenes biztosítást, adót, szervizelést, a közúti segélyszolgálatot és garanciát ad bárki számára, aki vásárol egy új autót.
Franciaországban a vásárlók 1500 eurós (430 ezer forint) kedvezményt kapnak az új Peugeot 208-as árából, de 5000 euróval (1,4 millió forint) olcsóbban vehetik meg az 508-ast is. Olaszországban akik Fiat 500-ast vagy Puntót vesznek, kapnak egy kártyát, amivel futásteljesítménytől függően, nagyjából három évig literenként 1 euróért (288 forint) tankolhatnak üzemanyagot. Összegszerűen ez 2000 eurónál kisebb kedvezmény, de akkor, amikor 1,8 euró (517 forint) egy liter benzin Olaszországban, igen jól hangzik. 
A Renault Spanyolországban kínál érdekes megoldást. Ha valaki új Espace-t vagy Lagunát vásárol, akkor ajándékba kap egy 5000 euró értékű elektromos motort, egy Twizzyt.