Örülhetünk, mert úgy tűnik, a Mazda megtartja a Takeri tanulmányautó vonalait a Mazda6 számára. 2011 év végén ismertük meg az említett koncepciót, most pedig itt az első kép az új Mazda6-ról, a hasonlóság pedig szembeötlő.
Bár keveset mutatnak a fotók, nem kétséges, hogy sportos autót akart a Mazda. A keskeny fényszórók és motorháztól elváló hangsúlyos sárvédők ezt sugallják. Az újdonság a Kodo, „a mozgás nyelve” elnevezésű tervezési irányvonalba illeszkedik. Várhatóan továbbra is háromféle karosszériával, négy-, illetve ötajtós szedán és kombi kivitelben készül az autó.
Az biztos, hogy ez lesz az első modell, amely megkapja a Mazda új regeneratív fékrendszerét. Az i-ELOOP lassítás közben a jármű mozgási energiáját villamos energiává alakítja át, de nem akkumulátorban, hanem kondenzátorban tárolja. Az energiát a klímaberendezés, az audioberendezés és számos más elektromos részegység működtetésére használja.
A Mazda6 is megkapja a CX-5-ben megismert Skyactiv technológia megoldásait és motorjait. A 2,0 literes benzinmotor 165 lóerős, míg a 2,2-es dízel 150 LE (380 Nm) és 175 LE (420 Nm) teljesítménnyel készül. A motorokhoz hatfokozatú manuális vagy automata sebességváltó kapcsolódhat.
A vadonatúj Mazda6 szedán világpremierjét az augusztus végén nyíló 2012-es Moszkvai Autószalonon tartja a Mazda. A jármű forgalmazása 2013 elején indulhat.