Ha Budapesten bevezetnék a dugódíjat, és annak határa a Hungária körút és a Margit körút lenne, akkor 260-280 csomópontban mintegy ezer kamerát kellene telepíteni egy forgalmi adatok értékelésével foglalkozó cég szakértője szerint.
Ezer kamera kellene az autósok ellenőrzéséhez 1
Ezer kamera kellene az autósok ellenőrzéséhez 11


Szvétek Ferenc, a Best Way Traffic Kft. munkatársa a közleményben rámutatott: ehhez képest Londonban 197, Milánóban pedig 43 kamera látja el ezt a feladatot, az eltérés a városok különböző szerkezetéből adódik. A kameráknak legalább a fizetős időszakban folyamatosan működniük kell, tehát nem csak az egyszeri beszerelést, de a karbantartást is biztosítani kell – jegyzi meg a cég.
A dugódíj beszedéséhez azonban többféle rendszer is telepíthető, a választott technológia ugyanakkor számos tervezési, kivitelezési és üzemeltetési követelménynek kell, hogy megfeleljen. Ezek egyik legfontosabb eleme a védendő területre behajtó járművek regisztrálása; Európa nagyvárosaiban a kamerás rendszer terjedt el a leginkább. Ezzel a megoldással nem csak a belépés ténye, hanem a fizetős területen eltöltött idő hossza is rögzíthető.
Megoldás lehet az is, ha a hidak lesznek fizetősek. Ez egyszerűbb és átláthatóbb struktúrát eredményezne, emellett lényegesen kevesebb, mintegy 50 darab kamerára lenne szükség a nyolc fővárosi híd megfigyeléséhez.
Ezer kamera kellene az autósok ellenőrzéséhez 12


Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország Kft. szakértője szerint ahogy az autópályáknál, a budapesti utcák esetében is fizetőssé lehet tenni az úthasználatot GPS-es nyomkövetésen alapuló rendszerrel. A járműbe szerelt fedélzeti egység rögzíti a gépkocsi helyzetét és követi annak mozgását. A GPS-alapú dugódíjrendszer kizárja az ellenőrzőpont kikerülését, mivel a fedélzeti eszköz a teljes útvonalat észleli. Ennek a bekerülési költsége azonban nagyon magas, hiszen minden járműbe kellene lennie ilyennek de a jövő a szakértő szerint ebbe az irányba mutat.
Bár korábban úgy tűnt Budapest dugódíjat vezet be, a Parlamentben nem szavazták meg azt a törvénymódosítást, amely lehetővé tette volna, hogy a főváros önállóan kivessen ilyenfajta terhet. Így egyelőre lekerült a napirendről a dugódíj. 
Jó tudni, hogy egy 2007 jelentése szerint a londoni fizetős zónába belépő autók száma 30%-al csökkent, ám díjmentesen közlekedő a taxik, buszok és különösképp a kerékpárok száma jelentősen növekedett. A kutatás arra is rávilágít, hogy a levegő minősége nem javult számottevően a behajtási díj bevezetésével.