A csomag fő célja, hogy a környezetkímélő gépkocsik vásárlása felé terelje a fogyasztókat, és büntesse a „benzinfalók” vevőit. A Peugeot és a Renault az utóbbi években nagy összegeket fektetett be a tiszta technológiájú járművek fejlesztésébe, és a kormány úgy véli, hogy ezek vásárlásának ösztönzésével, környezetvédelmi mezbe öltöztetve a nélkül tudják támogatni a hazai gyártókat, hogy felbőszítenék az uniós versenyhatóságot.
Az elektromos autók szubvencióját 5 ezerről 7 ezer euróra (1,45, illetve 2,03 millió forint) növelik, a hibrid gépkocsikét pedig 2 ezerről 4 ezer euróra (0,58, illetve 1,16 millió forint). Arnaud Montebourg ipari miniszter szerint a szubvenciók jövőre közel 500 millió eurójába kerülnek a költségvetésnek. Ugyanakkor a nagy emissziójú kocsik vásárlóit nagyobb büntetőilletékekkel akarják jobb belátásra bírni. A részleteket később dolgozzák ki.
Ezen kívül bátorítják az új technológiákba való beruházásokat, és 600 millió eurós (174 milliárd Ft) hitelkeretet nyitnak az ágazat készpénzhiánnyal küzdő kis- és középvállalatainak támogatására. A csomag időzítése összefügg azzal, hogy a Peugeot szerdán közölte: az első félévben 819 millió eurós (237 milliárd Ft) veszteséget szenvedett, illetve, hogy 8000 munkahelyet megszüntet egy Párizs közeli gyár bezárásával. 
 Párizsban egyszersmind azt is bejelentették, hogy vizsgálatot kérnek a dél-koreai autógyártók „tisztességtelen piaci versenyével” kapcsolatban. Az unió és Dél-Korea 2010-ben kötött szabadkereskedelmi megállapodása után nőtt az ázsiai gyártók részesedése az európai piacon. Az egyezmény lehetőséget ad piacvédelmi intézkedések megtételére, amennyiben „érzékeny területeken hirtelen felszökik az import”.
Forrás: MTI