Az egyebek mellett autóipari festékek gyártásával is foglalkozó BASF vegyipari gigavállalat közzétette autóipari jelentését – mely szerint a gyártók visszanyúlnak az autózás múltjába, régi-új színekért.
Élénk zöldalma a Skodától
Élénk zöldalma a Skodától
Fotó megosztása:
Rezes barna a BASF saját tanulmányautóján, a Smart Forvision Concepten
Rezes barna a BASF saját tanulmányautóján, a Smart Forvision Concepten
Fotó megosztása:
Nemistudjuk-milyen narancsos réz a Toyota GT86-on
Nemistudjuk-milyen narancsos réz a Toyota GT86-on
Fotó megosztása:
A BMW bőrszerű matt barnája, amit nem lehet akármilyen vegyszerrel lemosni!
A BMW bőrszerű matt barnája, amit nem lehet akármilyen vegyszerrel lemosni!
Fotó megosztása:
Egy párhónapos BMW tesztautó - a bajorok nagy úttörői a barnításnak
Egy párhónapos BMW tesztautó - a bajorok nagy úttörői a barnításnak
Fotó megosztása:
Élénk zöldalma a Skodától
Élénk zöldalma a Skodától
A jelentésben a BASF autószínekkel foglalkozó csapata amerikai, ázsiai és európai tapasztalataik alapján adnak előjelzést a jövőre nézve. Úgy tűnik, különböző gyümölcsöket idéző természetes eredetű színek érkeznek, a barna, a zöld és a kék különböző árnyalatai.
„Bár a jelenlegi legnépszerűbb színek, az ezüst, fekete, fehér a gyártás nagyjából 50-80%-át fedik le, egyéb színárnyalatok gazdag választéka készül visszatérni a piacra.”, mondja Paul Czornij (beszédes név, szláv nyelvekben feketét jelent – a szerk.), a BASF Color Excelence Group technológiai menedzsere.
A BMW bőrszerű matt barnája, amit nem lehet akármilyen vegyszerrel lemosni!
A BMW bőrszerű matt barnája, amit nem lehet akármilyen vegyszerrel lemosni!
|
„A társadalom növekvő hajlandósága a Föld tónusainak és a klasszikus zöld és kék árnyalatok szépségének ünneplésére – ez a jelenség képezi a kimutatható trend alapját. Az elmúlt években a zöld alig volt jelen az utakon, de négy-öt éve a szín újra egyre népszerűbb. A fehér, ezüst és szürke népszerűsége viszont gyengül, helyettük a jóval telítettebb, kék, barna színek jönnek divatba.”
A BASF tehát lázasan keveri a bronz, a különböző erei gyümölcsök színárnyalatait, mi pedig nem lepődtünk meg, hiszen nem is olyan rég már a BMW marketingeseitől is hallottuk: úgy látják, a barna az új fehér:
Egy párhónapos BMW tesztautó – a bajorok nagy úttörői a barnításnak
A jelenség hátterében a BASF szerint – egyebek mellett – az információ-technológia átalakulásának hatásai is megtalálhatók. Ahogy a billentyűzetek átadják a helyüket a sokkal intuitívabb érintőképernyőknek, ahogy szép lassan már mindenütt grafikus felhasználói felületeken keresztül kezelhetjük a technológiát, egyre természetesebbé válik a műszaki, technológiai környezet – és ezt a természetességet a színekben is tapasztalni óhajtják a felhasználók.