Hétfőn – a kiszivárgott képekkel – már kaptunk ízelítőt az új Lexus LS-ből, most pedig műszaki részletekkel is szolgálhatunk, miután este 500 meghívott vendég előtt San Franciscóban bemutatkozott az új modell. (Nem egyértelmű, de várhatóan az európai modell részleteiben eltérhet az itt leírtaktól.)
A modell kínálata három alapmodellre épül, ezek az LS 460, az LS 460 L és az LS 600 h L. Az első modell 508 centiméter hosszú, azaz rövidebb, mint eddig, míg a nyújtott modellek hosszabbak, 520 centiméteresek. A 460-as változatok válaszhatóak hátsókerék- illetve összkerékhajtással is, míg a hibrid csúcsmodell csak 4×4-es kivitelben készül. A 460-es modellekhez nyolcfokozatú automata sebességváltó tartozik a 600 h viszont folyamatosan változó áttételű szerkezetet kap.
Hátsókerék-hajtás mellett a 460-as modellek 4,6 literes V8-as motorja 386 LE teljesítményt nyújt, maximális nyomatéka 498 Nm. Ezzel 5,4 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót. Az állandó négykerék-hajtás mellett a motor jellemzői 360 LE és 471 Nm nyomaték, míg a gyorsulási értéke 5,9 másodperc. Mindkét változat végsebességét elektronikusan 210 km/órára korlátozta a japán gyártó.
Az LS 600 h L alapmotorja továbbra is 5,0 literes, teljesítménye 389 LE, míg nyomatéka 528 Nm. Ám a beépített villanymotorokkal a hibrid hajtás rendszerteljesítménye eléri a 438 lóerőt. Ez a változat sem mehet 210 km/óránál gyorsabban, de száz km/órára 5,5 másodperc alatt gyorsul.
Az LS 460 ezentúl úgynevezett F Sport kivitelben is rendelhető, ez pluszteljesítménnyel nem jár, hanem egyedi spoilercsomagot, nagyobb kerekeket, feszesebb futóművet, sperrdifit, komolyabb fékeket és eltérő belső kialakítást takar.
Az utastér fejlesztéseinél a Lexus kihangsúlyozza az új légkondicionálót, amellyel az utasok még jobban egyénre szabhatják a hőmérsékletet, ehhez az ülésfűtés, -hűtés és a kormány fűthetősége is hozzá járul.
Minden modellbe bekerül a Remote Touch elnevezésű vezérlő, amellyel a jármű fedélzeti rendszerei irányíthatóak, mint a klíma, hifi, telefon, navigációs rendszer stb. A navihoz tartozó térkép a középkonzol 12,3 hüvelykes képernyőjén jelenik meg.
Az új Lexus LS európai premierje várhatóan ősszel a Párizsi Autószalonon lesz, addigra bizonyára további részletek is kiderülnek az autóról.
Ha műszaki adatokat böngészne, az amerikai modellek táblázata letölthető innen: 460-as modellek, illetve a 600h.