A BMW Motorrad dolgozik az elektromos hajtás bevezetésén. 2011-ben mutatták be az E-Scooter villanyüzemű robogótanulmányt, majd szintén abban az évben a Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon volt látható a BMW Concept e robogó, mint az eredeti elgondolás második evolúciós lépcsőfoka.
Két kerék, villanymotor – BMW 1
Két kerék, villanymotor – BMW 11


A C evolution képében immár harmadik állomásához ért a fejlesztés: ez már egy szériaközeli prototípus, amely nyomán hamarosan piacra kerülhet a BMW elektromos robogója. 
Londonban öt motort tesztel a gyártó, így valós körülmények között adnak számot képességeikről a tesztrobogók. Egyúttal feltérképezik az elektromos robogók üzemeltetéséhez szükséges infrastruktúrát, például azokat a lehetséges partnereket, akik a felhasználók rendelkezésére bocsátják majd őket, köztük járműkölcsönzőket és ún. járműmegosztó-cégeket.
A C evolution villanymotorjának névleges teljesítménye 35 kW, míg tartós teljesítménye 11 kW. A BMW szerint 0-60 km/óráig tartó gyorsulása van olyan jó, mint a 600 köbcentis nagytestű robogóké. A motor 120 km/órás végsebességet érhet el, 8 kWh kapacitású akkumulátorával 100 km hatótávolságra képes. 
220 voltos hálózatról lehet feltölteni az akkumulátort, ha teljesen lemerült, ideális esetben akkor is kevesebb mint három óra alatt elvégezhető a művelet. Menet közben is töltődik a motor, a markolat visszaengedésekor vagy fékezéskor visszatáplált energia a használat körülményeitől függően 10-20 százalékkal megnöveli a jármű hatótávolságát.