Nemcsak a márkaszervizeket lehetetlenítik el a kontárok és a sufniműhelyek, hanem az ehhez hasonló, legálisan működő független javítókat is
Nemcsak a márkaszervizeket lehetetlenítik el a kontárok és a sufniműhelyek, hanem az ehhez hasonló, legálisan működő független javítókat is
Fotó megosztása:
Az autó nehéz és gyors szerkezet, nem érdemes önjelölt szakikra bízni a család életét
Az autó nehéz és gyors szerkezet, nem érdemes önjelölt szakikra bízni a család életét
Fotó megosztása:
Házilagos javításnál legalább nincs munkadíj és nincs kinek szemrehányást tenni
Házilagos javításnál legalább nincs munkadíj és nincs kinek szemrehányást tenni
Fotó megosztása:
Nem mindegy, hol javítják az autót. A fék, a futómű, a kormányszerkezet, sőt a korszerű fényszórók beállítása is komoly diagnosztikát igényel. A javításra visszavezethető baleset után a sufniműhely nem fogja elvinni a balhét, mert nincs számla, amire hivatkozhatnánk. Legális szervizek esetében a felelősség tisztázható
Nem mindegy, hol javítják az autót. A fék, a futómű, a kormányszerkezet, sőt a korszerű fényszórók beállítása is komoly diagnosztikát igényel. A javításra visszavezethető baleset után a sufniműhely nem fogja elvinni a balhét, mert nincs számla, amire hivatkozhatnánk. Legális szervizek esetében a felelősség tisztázható
Fotó megosztása:
Érdemes minél nagyobb mértékben a a legális javítói szférába terelni a biztosítási káreseményekkel kapcsolatos munkákat
Érdemes minél nagyobb mértékben a a legális javítói szférába terelni a biztosítási káreseményekkel kapcsolatos munkákat
Fotó megosztása:
Hazánkban jelenleg nagyjából 800 márkaszerviz, 6800 független szerviz és a becslések szerint mintegy 35-40 ezer szürke és fekete szerelőműhely működik
Hazánkban jelenleg nagyjából 800 márkaszerviz, 6800 független szerviz és a becslések szerint mintegy 35-40 ezer szürke és fekete szerelőműhely működik
Fotó megosztása:
Számla nélkül reklamálni sem lehet
Számla nélkül reklamálni sem lehet
Fotó megosztása:
Egy márkaszerviz nem számolhat el többet az engedélyezettnél például egy fékjavításra, csak mert adódik egy előre nem látható nehézség, amitől hirtelen kétszer többe kerül az egész, mint a szaki ígérte
Egy márkaszerviz nem számolhat el többet az engedélyezettnél például egy fékjavításra, csak mert adódik egy előre nem látható nehézség, amitől hirtelen kétszer többe kerül az egész, mint a szaki ígérte
Fotó megosztása:
Házilagos javításnál legalább nincs munkadíj és nincs kinek szemrehányást tenni
Míg Németországban 17 600 márkaszerviz mellett 20 400 független javítóműhely működik, addig Magyarországon egy márkaszervizre tíz egyéb műhely jut – mondta Nagyszokolyai Iván, a Gépjármű Vizsgálóállomások Országos Egyesülete elnöke az Autós Nagykoalíció (ANK) közlekedésbiztonsági rendezvényén kedden, Budapesten.
A független műhelyek nagy számát azért tartják problémásnak, mert mint Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke elmondta, az uniós szabályok szerint aki hibás alkatrész beépítése miatt okoz balesetet a kocsijával, és nem tudja számlával igazolni a javítást, az jogilag felelős a történtekért.
Nagyszokolyai Iván további gondként említette, hogy a mai autók javításához elektronikai, radartechnikai és sok egyéb tudás kell, amely maradéktalanul – elvileg – csak a márkaszervizekben áll az üzembentartók rendelkezésére. Véleménye szerint a márkaszervizek mellett, a biztonság szempontjából, a szakműhelyek adják a következő lépcsőt, majd a több márkát javító műhelyek következnek.
A rendezvényen felmerült problémák között említette Spindler Tibor, az Autószerelők Országos Egyesülete (AOE) elnöke, hogy több mint 400 ezer autó fut műszaki vizsga nélkül. Gyöngyössy András, az Európai Autószervizek Magyarországi Egyesületének elnöke ezt kiegészítette azzal, hogy sokan fénymásolnak matricát, amellyel a műszaki vizsgát tanúsítja az üzembentartó.