Véglegesítették szerdán a Porsche AG fennmaradó, eddig még nem a Volkswagen konszern tulajdonában lévő 50,1 százalékának megvásárlását 4,49 milliárd euróért (kb. 1300 milliárd forint).
A Volkswagen konszernhez a VW márka mellett így már az Audi, a Škoda, a SEAT, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a MAN és Scania nehéztehergépjármű-gyártók, a VW Nutzfahrzeuge haszongépjármű-gyártó, az olasz Ducati motorkerékpár-gyártó vállalat, valamint a Porsche tartozik, összesen tizenkét márka. 
A VW haszongépjármű-gyártó érdekeltsége furgonok, kis-áruszállítók és pick-up modellek gyártására összpontosít. Az autóbuszokat és nehéz-tehergépjárműveket pedig a svéd Scania, valamint a bajorországi MAN állítja elő. 
A Volkswagen alkalmazottainak száma 2011-ben globálisan elérte a félmilliót. Az értékesítési árbevétel az előző évihez képest mintegy negyedével 159,3 milliárd euróra (46 197 milliárd forint, ami a magyar költségvetés két és félszerese), az üzleti eredmény pedig az előző évi 7,1 milliárd euróról 11,3 milliárdra (3277 milliárd forint) emelkedett. 
A Volkswagen konszern 2011-ben 8,3 millió járművet állított elő, amivel akkor a világ második legnagyobb autógyártójának rangját érdemelte ki a 9 milliós értékesítési számmal vezető General Motors mögött. Az idei első félévben azonban már a tavaly márciusi természeti katasztrófa által okozott károkat gyors ütemben helyreállító Toyota rukkolt elő az első helyre. A Volkswagen 2018-ra tűzte ki célul a világelsőség megszerzését, ez azonban elemzői becslések szerint akár 2015-re is sikerülhet neki.
A Volkswagennek a Porsche AG megvásárlásával sikerült kibújnia a 2008/2009-ben a Porsche holding és a Volkswagen között kirobbant „iszapbirkózás” jogi következményei alól. Akkor a Porsche holding tett kísérletet a Volkswagen megszerzésére, amit a wolfsburgiak sikerrel visszavertek. A befektetők megtévesztésének vádjával indult jogi eljárás terheit kizárólag a Porsche holding, a PSE viseli. Az akvizíció adózási vonzatai azonban még nyitott kérdésnek számítanak.
Forrás: MTI