A Ford, a Coca-Cola, a Heinz, a NIKE és a Procter & Gamble bejelentette, hogy részvételükkel megalakult a Növényi Alapú PET Technológiai Szövetség (PTC). A stratégiai munkacsoport célkitűzése, hogy felgyorsítsa a 100 százalékban növényi alapú PET anyagok fejlesztését és alkalmazását.

A PET (más néven polietilén-tereftalát) egy tartós és könnyű műanyag, amit a fent említett vállalatok mindegyike számos formában használ, többek közt műanyag palackok, ruhák és cipők, valamint autóipari kárpitanyagok gyártásához.

Az együttműködés a Coca-Cola PlantBottle elnevezésű csomagolástechnológiájának sikerére épül: a részben növényi alapanyagokból készült palackok jóval alacsonyabb környezeti terhelést jelentenek, mint a hagyományos PET műanyag palackok.

A vállalatok közti együttműködés célja, hogy erőiket egyesítve új technológiákat dolgozzanak ki, amelyek révén a jelenleg részben növényi anyagokból készülő termékeket idővel teljes egészében növényi alapanyagú termékek válthatják fel. A PTC tagjai nemcsak azt vállalták, hogy megalkotják a teljes egészében növényi alapanyagokból készülő PET műanyagot, hanem azt is, hogy kidolgozzák az ezzel kapcsolatos gyártási eljárásokat és szabványokat is.

E piacvezető márkák jelentős támogatást nyújtanak a kutatásokhoz, felgyorsítva a technológiai fejlesztéseket, amelyek révén megszülethet egy piacképes, fenntartható forrásból származó, 100 százalékban növényi alapanyagokból készített műanyag, s ennek révén tovább csökkenhet a fosszilis alapanyagok felhasználása.

A Ford már hosszabb ideje dolgozik természetes alapú műanyagok kidolgozásán, így született meg a folyékony fa, de a súlycsökkentés jegyében a szénszálas műanyagok alkalmazásába is sok energiát ölnek.