A BMW nettó nyeresége a második negyedévben éves összevetésben 28 százalékkal 1,28 milliárd euróra (kb. 370 milliárd forint) csökkent – közölte szerdán a müncheni központú autógyár.

Az árbevétel 7,3 százalékkal 19,2 milliárd euróra (5568 milliárd forint) emelkedett, ezzel rekordot ért el. A konszern összesen 475 ezer gépkocsit értékesített a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkákból, 5,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

A negyedéves eredmény csökkenése a fejlesztési és a bér- és bérjellegű költségek emelkedésének tudható be, de szerepet játszott az is, hogy a múlt év második negyedében egy egyszeri tétel számottevően javította a cég pénzügyi eredményét.

Az év egészét tekintve a BMW bizakodó, a mérlegbeszámoló szerint a tavalyinál nagyobb nyereségre számít, noha az európai gazdasági válság jelentős bizonytalansági tényező és nagyon erős a konkurencia árversenye is.

Bizakodásra ad okot, hogy az árbevétel-arányos eredmény 11,6 százalék volt a második negyedévben, ami az iparágban nagyon jó érték. Korábban 11,6 százalékos árbevétel-arányos eredményt jelentett az Audi is, a Daimleré viszont csak 8,6 százalék volt.

Forrás: MTI