A Nissan bemutatta a londoni fekete taxi új változatát. Az NV2000 taxiváltozatai már bemutatkoztak Tokióban, és ez a típus nyerte az új New York-i taxira kiírt tendert is, most pedig a Londonban is szeretnék elterjeszteni. 
Londoni taxi Japánból 1
Londoni taxi Japánból 21


A Nissan nem ismeretlen a londoni taxisoknak, hiszen a ma már ikonikus LTI FX4 ‘Fairway” londoni taxi modellben a Nissan 2,7 literes dízelmotorja volt. Ám nemcsak annál, de a jelenlegi taxiknál is jobbnak ígéri új modelljét a japán gyár. 
Közlésük szerint a NV200 London Taxi üzemanyag-fogyasztása kisebb, környezetvédelmi jellemzői jobbak, mint a mostani londoni fekete taxiknak, ugyanakkor kényelmesebb, tágasabb és könnyebben használható az utasok által. Különösen nagy figyelmet fordítottak a mozgásproblémákkal küzdő utasok igényeire.
A Nissan NV200 London Taxi öt utas számára biztosít elhelyezést, háromnak a hátsó üléspadon, kettőnek pedig a hátra néző felhajtható üléseken. A vezető melletti ülést a csomagok elhelyezése érdekében eltávolították. Az utastérbe tolóajtón lehet beszállni, ami biztonságosabb a gyalogosok, kerékpárosok és a többi jármű szempontjából is. A hátsó ülések elcsúsztathatók, így a hátsó utas- és csomagtér rugalmasan alakítható. Különösen a turisták örülnek majd neki, hogy a jármű tetején 1,2 négyzetméteres üvegtetőt alakítottak ki. 
Londoni taxi Japánból 22


Az NV 200-at a London Taxi üzemeltetési feltételeiben rögzített előírásokhoz igazították, így megnövelték az első kerekek elfordíthatóságát is, hogy képes legyen 7,6 m-es fordulókörön befordulni. Ez az elvárás állítólag onnan ered, hogy a londoni Stranden lévő híres Savoy Hotel előtti kis körforgalmat a taxiknak egyetlen fordulási manőverrel kell bevenniük.
A modellbe 89 lóerős, 1,5-ös dízelmotor kerül, amely a hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóval vegyes mérési ciklusban 4,4 l/100 km-es fogyasztást produkál, ami csaknem 50%-os megtakarítást jelent a jelenleg legtakarékosabb TX4-es modellel szemben, amelynek fogyasztása a vegyes ciklusban 6,65 l/100 km.
Az üzemanyagköltségek a taxisofőrök általános költségeinek 10%-át teszik ki. Így a Nissan számításai szerint egy év során az NV 200 London Taxi vezetői 50%-nyi, 500 fontos megtakarítással üzemeltethetnék autójukat a TX4-es modell vezetőihez viszonyítva.
Szimulációs számítások szerint abban az esetben, ha minden jelenleg engedéllyel rendelkező londoni taxit NV200-asra cserélnének le, az évente 37 970 tonnával kevesebb CO2-kibocsátást eredményezne London területén, ami megfelel annak, mint ha évente 4100 hektár új területet (a londoni dugódíjas övezet területének kétszeresét) fásítanának be.
A jelenleg a végső próbákat – köztük a törésteszteket – teljesítő dízelmotoros Nissan NV200 az év további részében fogja megkapni a teljes London Taxi-jóváhagyást. Ezzel azonban nincs vége a Nissan taxis terveinek, ugyanis hamarosan megkezdik az NV200 elektromos hajtású változatának tesztelését Londonban, taxi üzemmódban.