A Honda kiadta az első fényképeket a kilencedik generációs Accordról. Négyajtós szedán és kétajtós kupé karosszériával is bemutatkozik. Még idén ősszel megérkezik az amerikai piacra az autó. Várhatóan folytatja a korábbi generációnál megkezdett megosztást a japán gyár, azaz Európában más külsővel és motorokkal kerül piacra kocsi. 
Amerikában már új a Honda Accord 1
Amerikában már új a Honda Accord 21


Mindkét karosszériaváltozat a nyolcadik generáció továbbfejlesztett változatának néz ki, a szedánnál erős BMW-s hatással. Bár a mai autóiparban nehéz másolásról beszélni, a 3-as BMW oldalán futó él és főként a bajor modell hátsó ajtajának hagyományos hokiütőszerű formája még hangsúlyosabban visszaköszön az Accordon, mint korábban. 
Az utastérről egyelőre nem mutatott képet a Honda, de közleményük szerint a minimálisan rövidebb karosszéria tágasabb utas- és csomagteret rejt, az utasok pedig a korábbinál is több kényelemben részesülnek. Amellett, hogy megjelenik a kocsin a LED-es nappali fény, olyan vezető-segítő rendszerek is bemutatkoznak az Accordban, mint a ráfutásos balesetre figyelmeztető rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető, a holttérfigyelő, illetve a tolatókamera. 
Még korábban azt nyilatkozta a Honda, hogy az új Accord könnyebb lesz, mint elődje, hogy fokozzák az irányíthatóságot és a dinamikát. Ha a műszaki adatokat is megismerjük, kiderül, mennyire igaz mindez. 
Amerikában már új a Honda Accord 22


Amerikában általánosnak mondható 2,4 literes négyhengeres (184 LE) és 3,5-es V6-os (314 LE) benzinmotorok kerülne az új Accordba. Alapesetben mindkettőhöz hatfokozatú manuális sebességváltó tartozik, de előbbihez folyamatosan változó áttételű CVT, míg az erősebbhez hatfokozatú automata váltó is rendelhető. 
Harmadik variánsként hibrid hajtás egészíti ki az Accord kínálatát. Ebben 2,0 literes benzines és villanymotor alkot egységet. A konnektorról is tölthető modell képes tisztán elektromos hajtással is közlekedni. Hat kWh-s akkumulátorai 16-24 kilométernyi villanyautózást tesznek lehetővé, miközben a járgány maximális sebessége ilyenkor 100 km/óra. Az akkumulátorok 230 voltos hálózatról másfél óra alatt tölthetők fel.  
Európában várhatóan még jó ideig a jelenlegi Accord marad forgalomban, hiszen csak 2008-ban mutatkozott be. Nagyjából másfél év múlva valószínű az új generáció érkezése, mifelénk a szedán mellett kombi lesz a másik variáns.