A Toyota Motorsport GmbH (TMG) visszatér a raliba a belépő szintű TMG Yaris R1A autóval, amelyet először az augusztus 24-26 között rendezett Német-rali láthat a nagyközönség – közölte a japán autógyár.
Ezzel újabb lépést tesz a Toyota a vélhető végső cél, a WRC csúcskategóriájában való versenyzés felé. Nem titok, hogy már dolgoznak az 1,6-os versenymotoron, amely előbb S2000-es autóban, majd később turbóval WRC-ben is bevethető. A vállalat azonban nem rohan a rali-világbajnoksága való visszatérésre, mint egyik vezetőjük kifejtette, ahhoz, hogy a szakmai gárdát újra összeállítsák akár évek is kellhetnek.
A Yaris R1A 22 500 euróba kerül, amely árban benne van a donorautó és az átalakító készlet is, de az összeszerelést magának az ügyfélnek kell elvégezni. Az autóban 1,33 literes motor van, amelyhez sportkipufogót, sport katalizátort kapcsolnak. Rövidebbre cserélték az ötfokozatú manuális váltó végáttételét, illetve állítható versenyfutóművet kapott a háromajtós kocsi. 11,7 másodperc alatt gyorsul száz km/órára és 175 km/óra a végsebessége.
Természetesen a biztonsági előírásoknak is megfelel a kocsi, így bukócső, speciális üzemanyagtank, üzemanyag-vezeték, tűzoltó készülék is kerül bele. A TMG Yaris R1A, amely az első autó lehet, amely megkapja az FIA R1A (azaz 1400 köbcenti alatti) homologizációját, indulhat majd nemzeti, nemzetközi versenyeken, de akár a rali-világbajnokságon is.
A Német-ralin előfutóként induló kocsit Isolde Holderied vezeti majd, aki a Toyota gyári versenyzője volt korábban a német bajnokságban.
A Toyota autói az 1970-es évektől szerepeltek nemzetközi raliversenyek élmezőnyében, a ’90-es években voltak a csúcson. 1990-ben és 1992-ben Carlos Sainz, 1993-ban Juha Kankkunen, 1994-ben Dider Auriol nyert egyéni világbajnoki címet a márka autójával, a Toyota 1993-ban, 1994-ben és 1999-ben nyert konstruktőri bajnoki címet a WRC-ben. 1999 után elhagyták a sorozatot, majd a Forma-1-ben folytatták.