Hagyományos, bolygóműves automata sebességváltó (Tiptronic), duplakuplungos automata (DSG, S tronic), állandóan változó áttételű automata (Multitronic). Sokféle automatikusan kapcsoló szerkezetet kínál járműveihez a Volkswagen-csoport. 
Most újabb szerkezettel az ASG-vel (Automatisiertes Schaltgetirbe) bővül a paletta. A szekvenciális automata sebességváltó a Volkswagen Up kínálatát színesíti, növelve a kényelmet, illetve mérsékelve az üzemanyag-fogyasztást.
A VW új, működését tekintve robotizált kézi váltója D, N és R üzemmódokban használható. Az automata D programjában a sebességváltó mindenkor az üzemanyag-fogyasztás szempontjából optimális kapcsolási pontokat és fokozatokat választja. Alternatívaként azonban a manuális kapcsolás is mindig a vezető rendelkezésére áll.
Az ASG konstrukció azonban néhány jelentős eltérést is mutat a hagyományos automata sebességváltókhoz képest, nem rendelkezik pl. parkoló-állással, az Up így nem a megszokott P, hanem üres (N) állásában indítható. Amennyiben motorját a kar D állásában állítják le, a rendszer önműködően az első fokozatot választja. További különbség, hogy az autót nem a fék oldásakor, hanem a manuális sebességváltóknál ismert módon csupán gázadásra kezdi hajtani a motorja.
Az ASG sebességváltó felára Magyarországon 259 080 Ft a manuális konstrukcióhoz képest.
Nem először használ ilyet a Volkswagen, hiszen például a Lupo 3L modellben is hasonlót alkalmaztak és az R8 korábbi változataiban az R tronic is egy automatizált kézi váltó.