Az autósok több mint 80 százaléka fontosnak tartja, hogy legyen saját tulajdonú gépkocsija, azonban rendkívül kis százalékuk tekint úgy gépjárművére, mint státuszszimbólumra – derül ki a Continental közelmúltban készített nemzetközi felmérésből*.
Németországban (82%), Kínában (80%), az USA-ban (83%) és Franciaországban (82%) az autósok többsége fontosnak jelölte meg, hogy rendelkezzen saját tulajdonú gépjárművel. Ugyanakkor csak a válaszadók kisebb része tekinti prioritásnak, hogy kocsija lehetőleg drága, márkás, státuszszimbólumnak számító típus legyen. A legkevesebben Németországban (14%), a legtöbben pedig Kínában (59%) tartják fontosnak, hogy autójukkal irigységet keltsenek másokban. Az európaiak közül a franciák (36%) számára a legfontosabb, hogy olyan járművel közlekedjenek, amelyet csak kevesen tudnak megfizetni. 
Fontos az autó, de az nem, milyen 1
Fontos az autó, de az nem, milyen 11
A kutatás során az amerikai és a német sofőrök körében azt is részletesen vizsgálták, hogy mennyi idő telik el az egyes utazások között. A felmérés szerint tíz autóból kilenc kevesebbet tesz meg naponta 100 km-nél, az autók 40 százalékát pedig nem is használták a felmérés napján. A legtöbben naponta összesen 10-25 km megtételére használják kocsijukat, ugyanakkor a felmérésben résztvevők jelentős hányada (20-25 százaléka) többet autózik naponta 25-30 km-nél. Az ennél többet vezetők aránya azonban már jóval kevesebb, amit jól érzékeltet az is, hogy a válaszadók kevesebb mint 10 százaléka vallott úgy, hogy 50-75 km-nél többet tesz meg naponta. 
A két ország berendezkedéséből fakadóan a németek inkább rövidebb távra, az amerikaiak pedig nagyobb távolságra ülnek autóba.  
Fontos az autó, de az nem, milyen 12


A Continental kutatása a „teleautózással” kapcsolatban is vizsgálódott. Az eredmények szerint generációnk számára a mobilitás kiemeltem fontos, azonban a környezetszennyezés, a balesetek, a forgalmi dugók, a parkolóhelyek hiánya miatt a többség nyitott a „teleautózás” lehetőségeire. 
Berlinben például a megkérdezettek 71 százalékaa, míg Hamburgban 68 százaléka tartja a közös autóhasználatot vonzó lehetőségnek. A koncepció a moszkvaiak körében tűnik a legnépszerűtlenebbnek, ahol mindössze minden negyedik válaszadó élne egy belvárosi autóflotta megosztott használatának lehetőségével. A moszkvaiak számára fontos, hogy a saját autójukat vezessék, míg ez az arány Hamburgban és Los Angelesben a legalacsonyabb, ahol a megkérdezettek mindössze 21 százaléka ragaszkodik saját kocsihoz.
Az autóhasználati szokások mellett a tanulmány a városi közlekedés jövőjét vizsgálva arra is kereste a választ, hogy a világvárosok lakói hajlandóak lennének-e hosszabb időre, vagy akár örökre feladni az autózást. 
A berlini autósok 14 százaléka nyilatkozott úgy, hogy képes lenne mindörökre felhagyni az autózással, 17 százalékuk pedig sohasem kísérelné meg ezt a fajta kényelmet eldobni magától. A nagy többség legalább megpróbálná, ugyanis ezt a választ a németek 57 százaléka jelölte meg. Moszkvában pedig a felmérésben résztvevők 60 százaléka nem zárkózik el attól, hogy az autózás helyett másfajta közlekedési módot részesítsen előnyben. A legkevesebben, mindössze 47 százalék nyilatkozott úgy Sao Paulóban, hogy legalább egyszer kipróbálná, milyen gépkocsi nélkül élni. 
Fontos az autó, de az nem, milyen 13
*A kutatás négy kontinensen – Európában, Ázsiában, Észak-Amerikában és Dél-Amerikában – zajlott, készítői pedig különböző világvárosokban élő, 18-35 év közötti fiatal felnőtteket kérdeztek meg autóhasználati szokásaikról. 
Minden városban 1000 telefonos interjúval és több mint 500 online kérdőív segítségével vizsgálták a sofőrök szokásait, valamint viszonyukat autóikhoz. Ezen felül városonként 500 fiatal véleményét is megkérdezték az autózással kapcsolatos elvárásaikról és várakozásaikról. A válaszadók olyan metropoliszokban éltek, mint Sao Paulo, Szingapúr, Párizs, Moszkva, Los Angeles vagy Berlin.
Forrás: Continental