Kétes dicsőség, de az Egyesült Államok 2011-es lopási statisztikáját nem amerikai autók, hanem japán modellek vezetik; két Honda. A National Insurance Crime Bureau (Nemzeti Biztosítási Bűnügyi Iroda) nevű kormányhivatal közzétette a lopás szempontjából legveszélyeztetettebb autók listáját, tavalyi adatai alapján.
A ’90-es évek Hondái és Toyotái a tolvajok kedvencei arrafelé. Az autók nem egészben kerülnek új gazdáikhoz, hanem alkatrészenként. Ahogy mifelénk a Trabantok, Ladák, sőt, mostanság inkább az első-második szériás Swiftek és Astrák, az USÁ-ban a valaha nagy tömegben eladott, mára szétbontva, alkatrészként a kocsi áránál többet érő japán szedánok jelentenek könnyű megélhetést a tolvaj uraknak. Ezeket a kocsikat könnyű ellopni, feltűnésmentesen lehet velük gurulni a műhelyig, ahol aztán elemeire szedik őket, és villámgyorsan el lehet sütni a mindig keresett alkatrészeket – hiszen ezekből a kocsikból sok fogyott, tehát ma is sok fut még.
Az NICB ugyanakkor az újabb kocsik lopásainak növekedését jelző trendre is felhívja a figyelmet. Ahogy manapság az olcsóbb kocsikba is bekerül a valaha hi-technek számító menetstabilizáló, a digitális klíma, a közös nyomócsöves dízelmotor, úgy a tolvajok mind szélesebb köre számára hozzáférhető a korszerű elektronikus lopásvédelem feltörésére alkalmas eszközök sokasága.
A 2011-es amerikai lopási statisztika tízes listája a következő:
1. 1994 Honda Accord
2. 1998 Honda Civic
3. 2006 Ford pickup
4. 1991 Toyota Camry
5. 2000 Dodge Caravan
6. 1994 Acura Integra
7. 1999 Chevrolet pickup
8. 2004 Dodge pickup
9. 2002 Ford Explorer
10. 1994 Nissan Sentra