185.394 mérföldes óránkénti sebességgel, azaz 298.363 km/h-val tegnaptól a Volkswagen Jetta hibridhajtású változata tartja „sorozatgyártású modell-alapú hibridautók” sebességrekordját. A Bonneville-i sósivatagban, Nevadában állították fel az új rekordot.
A VW nem árulta el, pontosan milyen módosításokkal készítették fel a gyári kocsit, de jócskán volt mit reszelgetni rajta a nekifutás előtt. A Jetta Hybrid 1,4 literes turbós benzinmotorja gyári állapotában 150 lóerős, amihez egy 27 lóerős villanymotor ereje társul. Ez a teljesítmény még a sivatagi Jetta burkolt kerekével, egyéb légellenállás-csökkentő trükkjeivel is aligha volna elég a rekordhoz, és a hétfokozatú gyári DSG-váltót sem 300 km/h-ra tervezték.
Az utcai hibrid Jetta hajtáslánca a német prémium-hibridekéhez hasonló, vagyis a benzinmotor mögött egy különálló villanymotor-egység segít be alkalmanként a hajtásba, vagy akár hajtja önállóan is a kocsit, kis sebességgel, pár kilométer erejéig. Az akkumulátor a hátsó ülések mögött kapott helyet.
300-nál az 5,2 literes fogyasztási katalógus-adat sem tartható, de a rekorddal nyilván nem is elsősorban a hibridautók takarékosságának bemutatása volt a cég. A német autóipar masszív lemaradásban van alternatív hajtásláncok tekintetében a japánokhoz képest, így mind kutatási-fejlesztési célzattal, mind PR-ből szükségük van a sós tómederben száguldásra és hasonlóan látványos, a sajtó számára is fontos aktivitásokra.
A Vezess.hu szerkesztősége ezúton fejezi ki irigylését amerikai kollégájának, Carlos Lagónak, a Motor Trend munkatársának, mert a VW nem gyári emberre bízta a rekorddöntést, hanem egy újságírót kért meg a nem mindennapi feladatra.