A gyermeteg, de hát a magunkfajta megszállott autóbuzik számára megunhatatlan szerkesztőségi stipistopolások során egy kolléga állandóan azzal jön, hogy nem kéne neki Lamborghini Countach, Mercedes-Benz 450SEL 6.9, de még Opel Lotus Omega sem feltétlenül, mert ezekben a vén vackokban nincs elég sok légzsák, meg biztonságos gyermekülés-rögzítési lehetőség. Nos, ő, és a magafajta paranoid alkatok, akik a családi autós nyaralást is baleseti statisztikák alapján tervezik meg, biztos örömmel fogadják az alábbi sajtóközleményt az Europ Assistance-tól (szerkesztett formában közöljük):
Balesetben-ütközésben vétlen félként is mindig hívjunk rendőrt külföldön, mert így meggyorsítható a kárrendezés. Ha mi vagyunk a hunyók, a helyiek amúgy is nyilván megteszik ugyanezt
Balesetben-ütközésben vétlen félként is mindig hívjunk rendőrt külföldön, mert így meggyorsítható a kárrendezés. Ha mi vagyunk a hunyók, a helyiek amúgy is nyilván megteszik ugyanezt
Fotó megosztása:
Saját hibás törésnél megeshet, hogy a cascós javítás díját helyben bevasalja a szerviz az utazón, amit az önrész levonása után itthon majd megkap a biztosítójától
Saját hibás törésnél megeshet, hogy a cascós javítás díját helyben bevasalja a szerviz az utazón, amit az önrész levonása után itthon majd megkap a biztosítójától
Fotó megosztása:
Amennyiben nincs meg a helyi rendőrség telefonszáma, a 112-es segélyhívószámot kell tárcsázni a helyszínelő rendőrökért, ami az EU összes államában működik
Amennyiben nincs meg a helyi rendőrség telefonszáma, a 112-es segélyhívószámot kell tárcsázni a helyszínelő rendőrökért, ami az EU összes államában működik
Fotó megosztása:
Kár volna spórolni a biztosításon, a balesetek nem tudnak róla, hogy épp nyaralnánk
Kár volna spórolni a biztosításon, a balesetek nem tudnak róla, hogy épp nyaralnánk
Fotó megosztása:
Egyes országokban nem érvényes a kötelezőnk, így járhatunk a volt Szovjetunió egyes tagállamaiban, vagy Koszovóban. Ilyen esetben a határon, belépéskor kell rövid időre érvényes felelősségbiztosítást kötni
Egyes országokban nem érvényes a kötelezőnk, így járhatunk a volt Szovjetunió egyes tagállamaiban, vagy Koszovóban. Ilyen esetben a határon, belépéskor kell rövid időre érvényes felelősségbiztosítást kötni
Fotó megosztása:
Az EU-s rendszámok kék csíkja igazolja a biztosítási fedezetet a tagországok államaiban, de biztosítási zöldkártya nélkül ne induljunk útnak!
Az EU-s rendszámok kék csíkja igazolja a biztosítási fedezetet a tagországok államaiban, de biztosítási zöldkártya nélkül ne induljunk útnak!
Fotó megosztása:
A casco biztosítás szinte mindig érvényes egész Európában, sőt világfedezetet adó konstrukciók is vannak
A casco biztosítás szinte mindig érvényes egész Európában, sőt világfedezetet adó konstrukciók is vannak
Fotó megosztása:
Ne induljunk útnak európai baleseti bejelentő nélkül, amely a biztosítók fiókhálózatában ingyen beszerezhető
Ne induljunk útnak európai baleseti bejelentő nélkül, amely a biztosítók fiókhálózatában ingyen beszerezhető
Fotó megosztása:
Nagyon fontos minden javításról az érintett személy nevére kiállított számlát kérni. Mindig a biztosító dönti el, hogy külföldön vagy itthon javíttatja-e az autót, tehát ne trélereztessük haza a sérült járművet egyeztetés nélkül, mert sokba kerülhet
Nagyon fontos minden javításról az érintett személy nevére kiállított számlát kérni. Mindig a biztosító dönti el, hogy külföldön vagy itthon javíttatja-e az autót, tehát ne trélereztessük haza a sérült járművet egyeztetés nélkül, mert sokba kerülhet
Fotó megosztása:
Kár volna spórolni a biztosításon, a balesetek nem tudnak róla, hogy épp nyaralnánk
Kár volna spórolni a biztosításon, a balesetek nem tudnak róla, hogy épp nyaralnánk
A statisztikák alapján Európa útjai lassan bár, de egyre biztonságosabbá válnak: az egész Uniót figyelembe véve az elmúlt évtized során hozzávetőlegesen egyharmadával csökkent az évente közlekedési balesetekben elhunytak száma. Ugyanakkor egyes országok, régiók veszélyessége komoly, akár többszörös eltéréseket mutat. Az Europ Assistance Magyarország felmérve az ügyfelek igényeit áttekintette, hogy külföldi közlekedési balesetre szóló utasbiztosításaira Európa mely útjain járva lehet legjobb eséllyel igazán szükség.
Az EUROSTAT adatai alapján a közlekedési balesetek tekintetében a legbiztonságosabb ország Svédország. Itt évente egymillió lakosra 43 halálos közlekedési baleset jut. Svédországot sorrendben az Egyesült Királyság (43), Hollandia (46), Svájc (47), Norvégia (54), és Németország (54) követi. Az európai fővárosok közül ilyen szempontból a legbiztonságosabbnak Bécs (16), Berlin (16), Oslo (22) és Stockholm (23), igaz, hogy a városok esetében az agglomerációban ennél jóval magasabbak voltak az arányok. A legveszélyesebb országok közé Horvátország (150), Litvánia (148), Lengyelország (143) és Románia (142) kerültek.
A szakértők szerint ezek a magas mutatók elsősorban a gépjárművek rossz műszaki állapotával és az úthálózat nem minden esetben megfelelő minőségével magyarázható.