A gyermeteg, de hát a magunkfajta megszállott autóbuzik számára megunhatatlan szerkesztőségi stipistopolások során egy kolléga állandóan azzal jön, hogy nem kéne neki Lamborghini Countach, Mercedes-Benz 450SEL 6.9, de még Opel Lotus Omega sem feltétlenül, mert ezekben a vén vackokban nincs elég sok légzsák, meg biztonságos gyermekülés-rögzítési lehetőség. Nos, ő, és a magafajta paranoid alkatok, akik a családi autós nyaralást is baleseti statisztikák alapján tervezik meg, biztos örömmel fogadják az alábbi sajtóközleményt az Europ Assistance-tól (szerkesztett formában közöljük):

Balesetben-ütközésben vétlen félként is mindig hívjunk rendőrt külföldön, mert így meggyorsítható a kárrendezés. Ha mi vagyunk a hunyók, a helyiek amúgy is nyilván megteszik ugyanezt
Kár volna spórolni a biztosításon, a balesetek nem tudnak róla, hogy épp nyaralnánk

Kár volna spórolni a biztosításon, a balesetek nem tudnak róla, hogy épp nyaralnánk

Kár volna spórolni a biztosításon, a balesetek nem tudnak róla, hogy épp nyaralnánk


A statisztikák alapján Európa útjai lassan bár, de egyre biztonságosabbá válnak: az egész Uniót figyelembe véve az elmúlt évtized során hozzávetőlegesen egyharmadával csökkent az évente közlekedési balesetekben elhunytak száma. Ugyanakkor egyes országok, régiók veszélyessége komoly, akár többszörös eltéréseket mutat. Az Europ Assistance Magyarország felmérve az ügyfelek igényeit áttekintette, hogy külföldi közlekedési balesetre szóló utasbiztosításaira Európa mely útjain járva lehet legjobb eséllyel igazán szükség.

Az EUROSTAT adatai alapján a közlekedési balesetek tekintetében a legbiztonságosabb ország Svédország. Itt évente egymillió lakosra 43 halálos közlekedési baleset jut. Svédországot sorrendben az Egyesült Királyság (43), Hollandia (46), Svájc (47), Norvégia (54), és Németország (54) követi. Az európai fővárosok közül ilyen szempontból a legbiztonságosabbnak Bécs (16), Berlin (16), Oslo (22) és Stockholm (23), igaz, hogy a városok esetében az agglomerációban ennél jóval magasabbak voltak az arányok. A legveszélyesebb országok közé Horvátország (150), Litvánia (148), Lengyelország (143) és Románia (142) kerültek.

A szakértők szerint ezek a magas mutatók elsősorban a gépjárművek rossz műszaki állapotával és az úthálózat nem minden esetben megfelelő minőségével magyarázható.