Lefelé bővíti az X3 motorpalettáját a BMW. A márka középméretű SUV-ja, jaj, miket beszélek, SAV-ja (nem Sport Utility, hanem Sports Activity Vehicle, nem hasznos, hanem aktív autó) legyengített, de kissé takarékosabb verziót kapott a kétliteres, négyhengeres dízelből.
2012 őszén érkezik az sDrive18d jelzésű modell, az X3-as hetedik motorvariánsa. A BMW TwinPower turbó-technológiájával lélegeztetett motorja katalógus szerint száz kilométeren – hatfokozatú kézi váltóval – 5,1 literes fogyasztással képes mozgatni a kocsit. Az X3-as méreteihez és tömegéhez képest már-már meghökkentően jó adat mögött azért van még egy trükk.
Ez az X3-as nem összkerékhajtású;teljes neve X3 sDrive18d. A BMW nagynevű márka, megengedheti magának, hogy olyan PR-est alkalmazzon, aki ezt a technológiai visszafejlesztést képes volt így megfogalmazni: „Ez a BMW X3-as első olyan változata, melyben, a BMW hagyományos stílusának megfelelően hátsókerék-hajtást használnak a teljesítmény útra viteléhez”. Az új modell rendelhető a ZF nagyszerű nyolcfokozatú automata váltójával is.
A kétkerék-hajtás nem új a kategóriában, mind az Audi Q5-ből, mind a Volvo XC60-ból, mind a Mercedes-Benz GLK-ból készül csak első- illetve csak hátsókerék-hajtású modell, amivel vonzóbb értékek szerepelhetnek az árlistán és a szén-dioxid-emissziós táblázatban.
A kétliteres dízelmotor csúcsteljesítménye 105 kW/143 LE, nyomatéka 360 Nm 1750 és 2500 között. A kocsi 9,9 másodperc alatt van százon (automatával 10,3 másodperc kell ehhez), végsebessége 195, illetve 190 km/h.
Az új belépő-X3 listaára 10,298 millió forint, bő egymillióval kevesebb, mint a 184 lóerős, 4×4-es xDrive20d modellé.