A Nissan márciusban lebegtette meg először, hogy bizonyos fejlődő piacokon – Indonéziában, Indiában, Oroszországban – újra Datsun néven dobja piacra egyes modelljeit. A Nissan-Renault konszern egyik igazgatósági tagja nemrég arról beszélt, hogy Dél-Afrika is kaphat az új Datsunokból.

55 éves történelme során számos változatban tündökölhetett a Datsun logo
55 éves történelme során számos változatban tündökölhetett a Datsun logo

55 éves történelme során számos változatban tündökölhetett a Datsun logo

55 éves történelme során számos változatban tündökölhetett a Datsun logo


A Nissan a feltörekvő indiai és kínai márkák ellen küldené harcba a Datsun brandet. Az 1931-ben kreált, 1986-ban megszüntetett márkanév szerepe tehát némileg eltérne a nálunk oly ismerős Daciaétól, de a lényeg ugyanaz: az olcsó, szerény felszereltségű, szegényebb piacokra szánt modelleket a konszern szeretné markánsan elválasztani a nyugat-európai, japán, amerikai piacokon jól futó nagy márkanévtől.

A Nissan nagy lehetőséget lát dél-Afrikában. 122 millió dolláros gyártókapacitás-bővítést terveznek itteni üzemeikben, ezzel meg szeretnék duplázni helyi termelésüket.

„A koreai gyártók, az indiaiak és kínaiak igen agresszívek a fejlődő piacokon”, mondta Siga Tosijuki, a Nissan gyártási igazgatója Rosslynban, egy sajtótájékoztatón. „Hogy ne veszítsünk teret, szükségünk van új termékre.”