A Mazda hivatalosan bemutatta a Mazda6-ost, még mielőtt a héten a Moszkvai Motor Show-n lelepleznék az autót. Az új Mazda6 a második modell – a CX-5 után -, amelynél teljes körűen használják a Skyactiv technológiát és amely a KODO, a „mozgás nyelve” formatervezési irány szerint készült. A korábbi részletfotók után, immár egészben láthatjuk az autót, amely a Takeri tanulmány sorozatgyártásba ültetett változata.  

Itt az új Mazda6 1
Itt az új Mazda6 55


A CX-5-re hasonlító formák alatt a korábbinál nagyobb arányban használ a gyár ultra-nagyszilárdságú acélt, amelynek köszönhetően a karosszéria könnyebb, miközben torziós merevsége 30 százalékkal javult.  Elől MacPherson rendszerű, hátul multilink felfüggesztést alkalmaz a Mazda, a kormány elektromos rásegítéssel működik.

A Mazda 4865 milliméter hosszú, azaz 11 centivel hosszabb, mint eddig. A tengelytávolság 2725 milliméterről 2830 milliméterre bővült.  Ennek köszönhetően a hátul ülők esetében a térdeknél a hely 43 milliméterrel nagyobb, mint a korábbi modellben, ami a Mazda szerint a kategória legjobb értékét eredményezi. Az elől ülők viszont oldalirányban kapnak többet, miután a vállmagasságban 20 milliméterrel szélesebb a kocsi, mint az előző hatos. 
Itt az új Mazda6 56 Egyelőre kétféle benzinmotor alkalmazásáról számolt be a Mazda. A 2,0 literes motor 150 LE teljesítményt és 210 Nm nyomatékot produkál, a 2,5 literes motor 192 LE-t és 256 Nm-t nyújt. A motorokhoz hatfokozatú manuális vagy automata sebességváltó kapcsolódhat. Ezek motorok Oroszország számára készültek, az európai piacra más változatok érkeznek. Mifelénk valószínűbb a 2,0 literes benzines 165 lóerős kivitelének alkalmazása. 

Itt az új Mazda6 57


Mindkét motorhoz jár a motorleállító rendszer és az i-ELOOP fékenergia regeneráló rendszer. Utóbbi lassítás közben a jármű mozgási energiájának egy részét villamos energiává alakítja át, de más rendszerekkel ellentétben nem akkumulátorban tárolja, hanem kondenzátorba tölti. Az energiát a klímaberendezés, az audioberendezés és számos más elektromos részegység működtetésére használja.

Nem marad dízelmotor nélkül az autó, hiszen Európában aligha érhetne el sikert anélkül a kocsi. Minden bizonnyal a CX-5-ben is használt 2,2-es motor köszön majd vissza. Azaz 150 LE (380 Nm) és 175 LE (420 Nm) teljesítménnyel készülhet.

Az autóban számos vezetéssegítő rendszert találunk, így visszagurulás-gátlót, a sávelhagyásra figyelmeztető és holttérfigyelő rendszereket. A városi ráfutásos baleseteket a vész esetén önműködően fékező Smart City Brake Support igyekszik megelőzni. Az éjszakai vezetést pedig az adaptív fényszórók segítik.  

A korábbinál jobb minőségű belsővel ígért Mazda6 értékesítése még idén megkezdőik. Az árát egyelőre nem hozták nyilvánosságra.