Úgy hírlik, az Audi is csatlakozik fő riválisaihoz, a Mercedeshez és a BMW-hez, legalábbis hajtásrendszer tekintetében. A Car and Driver értesülései szerint a következő A8-as modell hátsókerék-hajtással készül. 
Nem lesz általános a quattro az A8-ban
Nem lesz általános a quattro az A8-ban

Nem lesz általános a quattro az A8-ban

Nem lesz általános a quattro az A8-ban


Ennek oka, hogy a Volkswagen-csoport a Porsche felvásárlásával egy időben felosztotta a fejlesztéseket, a luxusautók padlólemezének kialakítását pedig a Porsche nyerte meg. Vagyis a Porsche Panamera, a Bentley Continental, a VW Phaeton és az Audi A8 is egy alapra épülhet majd. 
Ám a Porschénél és a Bentleynél elképzelhetetlen az elsőkerék-hajtású alap használata, így valószínűbb az Audi idomulása. Természetesen a hátsókerék-hajtás nem lesz általános, csak egyszerűbb modelleknél szerepelhet, az erősebb modellek továbbra is quattróként jelennek meg. Ez a kereskedéseknek is jót tesz, hiszen indokoltan kérhetnek majd több pénzt a quattróért. 
Korábban is volt már 4×4 nélküli A8, a hathengeres 2,8 literes motor elsőkerék-hajtással is elérhető volt, ahogy a mostani A8 hibrid is csak elől hajt. Ráadásul néhány éve a BMW közölt egy statisztikát, amely azt bizonyította, hogy a bajorok több 4×4-es modellt adnak el, mint konkurensük, csak inkább sportos hátsókerék-hajtású márkaként kommunikálják a BMW-t, míg az Audi a quttaro nevet tolja. 
Az említett luxusautók közös padlólemez-használata a teljes karosszéria-struktúrára is hatással lehet, az eddigi teljesen alumíniumos megoldás helyett egyfajta hibrid valósulhat meg. Azaz alumínium mellett nagyszilárdságú acél és kompozit anyagokat is használhatnak az váz elkészítésénél. 
A következő Audi A8 2016-2017 környékén érkezeik, ha megvalósul az egyelőre még tervszinten létező ötlet, akkor az A8 lehet a márka első hátsókerék-hajtású modellje a második világháború óta, leszámítva persze a versenyautókat.