Hasonlóan a korábbi modelljéhez, az F430-ashoz a jelenlegi V8-as modellből is készül majd a hagyományosnál sportosabb variáns. A hírek szerint ezúttal nem a Forma-1-es csapatra utaló Scuderia utónevet kapja az autó, hanem Monte Carlo-nak nevezik majd.
Az átalakítás receptje azonban nem változik, a motor teljesítménye nő, az autó súlya csökken. A 4,5 literes V8-as várhatóan 40-50 lóerővel tud majd többet, így 610-620 lóerős teljesítmény várható majd. A szénszálas műanyagok fokozott alkalmazásával 80-90 kilóval csökken a sportkocsi tömege, amely így 1300 kilónál könnyebb lehet.
Az említett változtatások, illetve a hétfokozatú duplakuplungos váltó és a differenciálmű áthangolásával nagyjából 3,2 másodpercre javul az autó 0-100 km/órás gyorsulása. A várakozások szerint Ferrari 458 Monte Carlo végsebessége 330 km/óra lehet.
A műszaki újítások mellett a karosszéria és az utastér is eltér majd a hagyományos F458-asoktól, amiért persze jelentős felárat kér majd a Ferrari a sportosításra fogékony ügyfelektől.