A Volkswagen bemutatta Európa legnépszerűbb autójának új, immár hetedik generációját. Ezúttal nemcsak a látvány, de a technika is új. Nem kétséges, hogy a Golf marad az etalon.
Elkészült az új Golf. Itt az új nemcsak frázis, hiszen míg a Volkswagen által hatodik generációnak nevezett előző modell csak az ötös erősen átkozmetikázott, de a karosszéria alatt szinte azonos változata volt, addig itt A-tól Z-ig új a kocsi. Berlinben a Nemzeti Galériában mutatták be kedd este 700 meghívott vendég előtt.
Itt az új Golf!
1/32
Fotó megosztása:
2/32
Fotó megosztása:
3/32
Fotó megosztása:
5/32
Fotó megosztása:
6/32
Fotó megosztása:
7/32
Fotó megosztása:
9/32
Fotó megosztása:
10/32
Fotó megosztása:
11/32
Fotó megosztása:
13/32
Fotó megosztása:
14/32
Fotó megosztása:
15/32
Fotó megosztása:
17/32
Fotó megosztása:
18/32
Fotó megosztása:
19/32
Fotó megosztása:
21/32
Fotó megosztása:
22/32
Fotó megosztása:
23/32
Fotó megosztása:
25/32
Fotó megosztása:
26/32
Fotó megosztása:
27/32
Fotó megosztása:
29/32
Fotó megosztása:
30/32
Fotó megosztása:
31/32
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A hetedik generáció alapját a Volkswagen-konszern új, moduláris padlólemeze adja, amely az új Audi A3-ban debütált nemrég és amit a tervek szerint 50-60 modellhez is használnak majd. A padlólemezre a korábbinál is könnyebb karosszéria épül. Mindössze 337 kilót nyom az üres kasztni, köszönhetően a nagyszilárdságú és ultranagy-szilárdságú acélok 28%-os arányban való használatának. De sikerült 26 kilót lefaragni a futóműnél, 7-et az üléseknél, 27 kilót a klímánál, illetve az 1,4 TSI motor átalakításnál 22 kilót.
Végeredményként a konkurenskehez képest is könnyű autó született. (Ford Focus 1270 kg, Opel Astra 1318 kg) A hetedik generációs Golf 1,4 TSI 1150 kilót nyom, ami 100 kilóval kevesebb, mint az ugyanilyen motorral szerelt hatodik generáció.
Az MBQ
A Modulare Querbaukasten, azaz a moduláris keresztmotoros építőkészlet legnagyobb előnye, hogy rugalmasan használható. A tervezők változtathatnak az autó szélességén, hosszán és magasságán, a tengelytávon, a nyomtávon és a kerékméreten is. Így egy szedánnak és egy szabadidő-autónak is megfelelő a padlólemez.
Nemcsak a teljes erőátvitel, a légkondicionálás, az ülések lehetnek azonosak, de az ajtók felépítése és az ablakemelők stb. is. Az eddigiektől eltérően a kipufogórendszer felépítése is egységes, már nem fordulhat elő, hogy típustól függően a motor előtt vagy mögött fusson hátra. Az eddiginél sokkal erősebb egységesítéssel bődületes pénzt spórol a Volkswagen, amit részben lenyelnek profitként, részben új technológiákra költik (2013-ban jön pl. az elektromos Golf) és részben talán továbbadják a vevőknek. Legalábbis Németországban az új Golf kicsit kevesebbe kerül elődjénél, ami fojtogató a konkurens tömeggyártóknak. A Golf testvérei (Touran, Tiguan, Golf Plus, Golf kombi, később a Jetta ) mellett az ősszel érkező új SEAT Leon és Toledo, illetve a Škoda Rapid is ezt használja már. A sor pedig egyre bővülni fog, 40-nél több autó születik az új alapokra, az Ibizától a Passatig.
Az új padlólemez és a súlycsökkentés a képek alapján elsőre nem látszik, hiszen a forma gyakorlatilag ismerős, csupán a részletmegoldások újabbak, modernebbek. Nem volt forradalom a Volkswagen tervezőstúdiójában.
Ám a látszat csal. A hetedik Golf ugyanis 56 milliméterrel hosszabb elődjénél miközben 28 milliméterrel alacsonyabb. Utóbbi érték miatt, a szélesebb karosszéria ellenére is kisebb homlokfelület állt elő, amivel sikerült figyelemreméltó 0,274-es aerodinamikai alaktényezőt elérni. Ez és a kisebb tömeg pedig csökkenti az üzemanyag-felhasználást.
A tengelytávolság 59 milliméterrel bővült, ami ezúttal elsősorban a vezethetőségnek tesz jó, mert az utastér bővítésére ebből 14 millimétert használtak. A lábhely mellett a fejtér és belső szélesség is bővült. Ezen túlmenően a csomagtartó jelentősen nagyobb, a korábbi 350 liter helyett már 380 liternyi hely fogadja az utasok dolgait.
A Golf utastere sem hoz lázba minket újításaival, elődje és az új Passat jegyei köszönnek vissza,ami biztosítja, hogy a megismert funkcionalitás nem romlott, emellett a minőségérzet is rendben van, ez a képeken látszik.
Már alapfelszereltségként 5 colos színes érintőképernyő kerül a kocsiba, ami felárét 5,8, illetve 8 colos méretűre cserélhető. A közepes mérethez már kérhető navigáció illetve ez már nemcsak érintésre, de közelítésre is érzékeny. A menü csak akkor bújik elő, ha használó odanyúl a képernyőhöz.
Vezetéstámogató rendszerekből sem lesz hiány: sávtartó rendszer, távolságtartó tempomat, koccanásgátló, ráfutásgátló is szerepel az arzenálban, de kérhető fáradtságfigyelő és automatikus
parkolási asszisztens is. Az újdonság a multicollision brake, amely az első ütközést követő gyakori másodlagos ütközést előzheti meg. A légzsák nyitására aktiválódik, és ha az autó ezt követően nem áll meg, a kocsi aktiválja a fékeket.
Érdekesség, hogy kétféle futóművel készül az új Golf. Elöl mindenképp MacPherson rendszerű megoldást találunk, de hátul az olcsóbb modellekbe az elődénél primitívebb, csatolt hosszlengőkaros megoldás kerül, míg a drágább kivitelek több lengőkaros kialakítással készülnek. Ezen a Toyota is spórolt az Aurisnál, amelyből csak a 2,2 literes dízel kap igényes, független hátsó felfüggesztést, a Volkswagennél pedig a Beetle esetében ugyanez a helyzet. Ott a kétliteres TFSI-vel jár a jobb hátsó futómű.
Kezdetben két benzines és két dízelmotor kerül a kompakt kocsiba. Az alapmotor az 1,2 TSI 85 LE teljesítménnyel és 160 Nm nyomatékkal. Ezzel 11,9 másodperc alatt gyorsul százra és 179 km/óráig bírja a Golf. Fogyasztását 4,9 literre ígérik.
Jóval dinamikusabb az új 1,4 TSI. Bár nevében hasonlít a korábbi motorra, de tökéletesen új, hogy mást ne mondjuk, a korábbi acél blokk helyett alumínium elemet használnak, de változott a szívócső, a töltőlevegő-hűtő, a turbó kialakítása is. Az eredmény 140 LE és 250 Nm, ami 8,4 másodperces százas sprintidőhöz és 212 km/órás végsebességhez elég. A motorhoz hengerlekapcsolás funkció is jár, amely részterhelésnél kéthengeresre állítja a motort.
Dízel oldalon a korábban is használt 1,6-os és egy új 2,0 literes motor szerepel. A kisebbik motor teljesítménye 105 LE, nyomatéka 250 Nm, amivel 10,7 másodperc alatt érhető el a 100 km/óra, de 192 km/óra is lehetséges. Ezzel a motorral alapkivitelben 3,8 literes üzemanyag-fogyasztást ad meg a Volkswagen, de készül a BlueMotion változat is, ott az alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal, módosított vezérléssel, sebességváltóval, karosszériával felvértezve 3,2 literrel is beéri!
Az új 2,0 TDI teljesítménye a korábbi 140-ről 150 lóerőre nőtt, a nyomatéka pedig 320 Nm. 216 km/órás végsebessége mellé 8,6 másodperces 0-100 km/órás gyorsulást ígér, míg a szabvány cikluson 4,1 liter gázolajjal beéri. Természetesen ezúttal is lesz a motornak majd erősebb változata, amely szintén 10 lóerővel nyújt többet a korábbihoz képest, azaz 170-ről 180 LE-re nő a teljesítmény.
Leszámítva az 1,2 TSI-t, a másik három motorhoz a manuális sebességváltók helyett kérhető duplakuplungos automata is. Minden motorhoz széria a start-stop rendszer és a részleges fékenergia-visszatáplálás is.
A Volkswagen Golf új generációja szeptember végén a Párizsi Autószalonon áll a nagyközönség elé először, ám utána igen hamar eljut az ügyfelekhez, a forgalmazása már novemberben megindul. Augusztus vége óta gyártják Wolfsburgban és Zwickauban. Később a Volkswagen egyik kínai üzemében, Csangcsunban is beindul a termelés.
Egyértelmű, hogy a Volkswagen nem bízza a véletlenre a dolgot és továbbra is megvan minden esély rá, hogy a Golf Európa legnagyobb darabszámban eladott autója maradjon.
„A Golf messze a legfontosabb jármű” a cég számára, és a hetedik generáció „újabb állomás a csúcsra vezető úton” – mondta a bemutatón a VW-konszern vezetője, Martin Winterkorn, arra utalva, hogy 2018-ra a cég szeretne lenni a világ első számú autógyártója.