7 perc 22 másodperc alatt teljesítette a Nordschleifét a Ford egyedi kialakítású versenyautója. Az együléses Formula Ford a pálya történetének 11. legjobb időeredményét érte el. Gyorsabb volt, mint a 600-nál is több lóerőt felvonultató szupersportkocsik, például a Lamborghini Aventador, a Ferrari Enzo és a Pagani Zonda. Na bumm?!
Sportkocsikat aláz az 1,0 literes Ford 1
Sportkocsikat aláz az 1,0 literes Ford 17


Csakhogy a járgányban 1,0 literes háromhengeres motor van. A Ford mérnökei hónapokon át dolgoztak azon, hogy a Formula Ford 180 lóerős, 1,6 literes motorját kicseréljék a 2012-es Év Motorja díjat elnyerő blokk speciális változatára. Itt nem a Focusban is szereplő 100,illetve 125 lóerős teljesítményt tudja a motor, 205 lóerőre növelték a tudását. 
A mérnökcsapat magát az autót is átépítette, így a jármű akár a közúti forgalomban is részt vehet: a járgányra dísztárcsákat, első és hátsó világítást, irányjelzőket, áramvonalas külső visszapillantó tükröket és dudát szereltek. A hatfokozatú manuális váltóművel felszerelt autó közúti közlekedésre alkalmas gumiabroncsokkal lépett pályára. Persze a súlya így is jóval kevesebb, mint az említett sportkocsiknak, ez volt a siker egyik kulcsa. 
A nem hivatalos mérési eredmények szerint a versenyautó 255,5 km/órás csúcssebességet ért el, és kevesebb mint négy másodperc alatt gyorsult fel 0-100 km/órás tempóra. A jármű 169 km/órás átlagsebességgel teljesítette a Nordschleife 20,832 kilométeres távját. Az említett idő alatt még egyetlen háromhengeres – sőt négyhengeres – autó sem futotta le ezt a kört.