Gyárbezárással próbálja csökkenteni veszteségét a PSA
A francia CCFA iparági szövetség hétfőn közölt adatai szerint augusztusban 96 ezer gépkocsit értékesítettek Franciaországban, 11 százalékkal kevesebbet, mint júliusban. A gépkocsipiac már a tizedik egymást követő hónapban zsugorodik.
    
Az olaszországi eladások augusztusban mintegy 20 százalékkal csökkentek – mondta Sergio Marchionne, a Fiat vezérigazgatója. 
Spanyolországban viszont 3,4 százalékkal bővült a piac. Ez azonban csak annak tudható be, hogy a fogyasztók a forgalmi adó szeptemberi emelése előtt előrehozták vásárlásaikat, a Faconauto kereskedelmi szövetség szerint „szeptember és október katasztrofális lesz”.
A 2010. évi csúcshoz képest Franciaországban 20 százalékkal, Olaszországban és Spanyolországban pedig 35 százalékkal csökkentek az eladások, ami arra utal, hogy Franciaországban „még van potenciál a további esésre” – írja a Crédit Suisse elemzése.
A piac polarizálódik, a válságot elsősorban a középkategóriájú márkák szenvedik meg, míg a luxuskocsik és az olcsó típusok értékesítése nő. Renault márkákból például Franciaországban 30 százalékkal kevesebbet állítottak forgalomba, a PSA Peugeot Citroën eladásai pedig 11 százalékkal csökkentek. Ugyanakkor Audikból 8,4 százalékkal több kelt el, az olcsóbb Kia és a Hyundai típusok piaci részesedése pedig egy év alatt 1,2 százalékponttal 5,9 százalékra nőtt Európában.
Forrás: MTI