V8-as dízelmotorral is megindul a Cayenne gyártása – jelentette be a Porsche. A Cayenne S Diesel néven futó modellbe 4,2 literes, biturbó motor kerül, amely vélhetően az Auditól származik. A motor teljesítménye 382 LE, míg a maximális nyomatéka 850 Nm.

Biturbó dízel Porschéban 1
Biturbó dízel Porschéban 15


Minden bizonnyal nem véletlen a 382 lóerős teljesítmény, hiszen így pont ráígér a Porsche a BMW X5/ X6 50d modelljeire, ahol a 3,0 literes triturbó motor 381 lóerős. Ugyanakkor így sem a Cayenne a legerősebb dízel szabadidő-autó, hiszen az Audi Q7 V12 TI 500 lóerőt kínál.

Új motorjával 5,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára a Cayenne, végsebessége pedig 252 km/óra. Ugyanakkor a szabvány szerint a fogyasztása 8,3 liter száz kilométerenként. Ha az ügyfél kéri az opciós 100 literes üzemanyagtankot, akkor 1200 kilométert is megtehet két tankolás között.

Az alacsony fordulatszámnál előálló nagy nyomaték miatt a négykerék-hajtással készülő nagytestűt főként lószállító és hajó vontatásához ajánlja a Porsche, de a nagyjából 22 millió forintos alapára is elsősorban ilyen játékszerekkel bíró ügyfelek felé terelheti.