2012-ben a magyar háztartások közel fele rendelkezik csak saját autóval, 40 százalékukban pedig egyetlen gépkocsi található – derül ki a Medián kutatásából, amely a Robert Bosch Kft. megbízásából készült. Az összesen 2400 ember személyes megkérdezésén alapuló reprezentatív felmérés egyedülálló a témában idehaza.

A kutatás szerint a magyar családok alig 5 százaléka képes fenntartani több autót, az autópark egésze pedig a két évvel ezelőtti szinten stagnál. Az egyes társadalmi rétegeket vizsgálva minimális átrendeződés történt ugyan a családok autóvásárlási és eladásai szokásaiban, növekedés azonban nem tapasztalható.   

A Medián négyéves periódust felölelő, Magyarországon egyedülálló kutatásából kiderül, hogy 2008 és 2010 között még szinte valamennyi jövedelmi kategóriában nőtt az egy háztartásra jutó autók száma, ám ez a gyarapodás 2012-re megtorpant.  

A közepesen jól kereső családok ugyan meg tudták őrizni gépjárműveiket, de az alacsonyabb jövedelműek közül többen feladni kényszerültek autójukat az elmúlt két évben. A kutatás megállapította: még a legmagasabb jövedelmi kategóriába tartozók körében is 4 százalékkal csökkent az autós háztartásban élők aránya 2010-hez képest. A több autóval rendelkező, magasabb státuszú rétegekben a gépjárműállomány mára még a 2008-as szintet sem éri el.

A legtöbb autós számára a szervizelés bizalmi kérdés, amit jól mutat, hogy négy éve változatlanul a szakértelem az autósok legfontosabb szervizválasztási szempontja, míg a földrajzi közelség vagy a beépített alkatrészek minősége kevésbé befolyásolja döntésüket. A Bosch megbízásából készült kutatás rávilágított, hogy míg 2008-ban és 2010-ben a válaszadók számára a szakértelem mellett a megbízhatóság fontosabb szempont volt az árnál, addig 2012-ben a szervizválasztás második legfontosabb kritériumává lépett elő a várható költségek mértéke.