Az Audi legkisebb, de még családinak nevezhető autója, az ötajtós A3 Sportback alaposan megújult a 2013-as modellévre. Az 1-es BMW, A osztályos Merci vetélytársa úgy nőtt nagyobbra, hogy közben könnyebb lett.
4,31 méter hosszú (ezzel 3,5 centivel hosszabb a háromajtósnál), 1,78 méter széles, tengelytávja pedig 2636 mm, ami majd’ hat centivel hosszabb elődjénél. Az új ötajtós A3-as tágas, kényelmes kocsinak ígérkezik.
A forma, hát az pont olyan, mint a többi Audié A1-től S8-ig. Az új A3 Sportbackhez LED-csíkos menetjelzővel kegészített xenonlámpa is rendelhető, amivel aztán a kocsit szemből ember meg nem különbozteti nagyobb testvéreitől. Az Audi teljes LED-világítást is ígér – egyelőre ez még nem készült el, de hamarosan levándorol ebbe a méretosztályba is az R8-on megismert technika.
A súlymegtakarítás jelentős része a nagyszilárdságú acél szerkezeti elemek használatából származik, de az alumínium motorháztető, első futómű-keret, sárvédők is segítettek fogyni.
Az A3 Sportback alaktényezője 0,30, ami nem különösebben jó érték, de az 1,6 literes TDI motorral valahogy mégis összehoztak egy 3,8 l/100 km-es fogyasztást a katalógusba (10,9 másodperces 0-100 gyorsulás és 194 km/h végsebesség mellett). Az új A3-hoz rendelhető még a kétliteres TDI, 150 vagy 184 lóerős verzióban.
A benzinszagot jobban kedvelők az alumínium blokkos 1,4 literes TFSI motor 122 vagy 140 lovas változatát, illetve az 1,8-as TFSI 180 lóerős változatát kérhetik az alu motorháztető alá, utóbbival (az S-Tronicnak hívott kétkuplungos robotváltóval) 232 km/h a kocsi végsebessége, 7,3 másodperc alatt jön össze a 0-100. A későbbiekben az 1,2 literes turbómotor 105 lóerős változata és egy 110 lóerős földgáz-motor is bekerül a kocsiba. Alapkivitelben az összes motorhoz hatfokozatú kézi váltót ad a gyár, felárért a hat vagy hétfokozatú S-Tronic rendelhető.
Használt Audi A3-asok a Vezess Autókeresőben!
A gyár szerint stabilabb, agilisebb lett a futómű. Négy centivel előretolták az első futóművet, csökkentették a túlnyúlást, laposabban helyezték el a motorokat, ami lejjebb vitte a súlypontot. A MacPherson első és a multilink hátsó futómű állítólag nagy örömet okoz majd az audisoknak a kanyarokban – pláne, ha megrendelik a kasztni 15 vagy 25 mm-rel a földhöz közelebb engedő sportfutóművek valamelyikét.
13 színben, 16, 17 vagy 18 collos kerekekkel rendelhető az autó, a kabinban felárért akár az NVidia grafikus gyorsítókártyával kiegészített multimédia-központ is szórakoztathatja az utazókat, 705 wattos Bang & Olufsen audio (LED-ekkel megvilágított kárpithangszórókkal), hétcollos központi kijelző, internet-csatlakozási lehetőség is lehet a kocsiban, ha a vásárló úgy kívánja. A Google Earth-ös, gyönyörű képet adó navigáció, a wifi-hotspot funkció is leköltözött a kis Audiba a nagyokból, van parkolóautomata a legszőkébb sofőrök kedvéért; minden, amit az autóipar tud, ott van vagy ott lehet a kocsiban.
Kivéve a hibrid- vagy elektromos hajtást, ilyen egyelőre nincs. Az A3 Sportback 2013 februárjában kerül a német kereskedésekbe, ára ott 22 500 eurótól indul. A kétsebességes Európa jegyében ezt a nálunk már-már álomautónak számító kocsit a hazai piacon második autónak, vagy 39 év alatti hölgyvásárlóknak szánja az Audi.