Az Audi legkisebb, de még családinak nevezhető autója, az ötajtós A3 Sportback alaposan megújult a 2013-as modellévre. Az 1-es BMW, A osztályos Merci vetélytársa úgy nőtt nagyobbra, hogy közben könnyebb lett.

4,31 méter hosszú (ezzel 3,5 centivel hosszabb a háromajtósnál), 1,78 méter széles, tengelytávja pedig 2636 mm, ami majd’ hat centivel hosszabb elődjénél. Az új ötajtós A3-as tágas, kényelmes kocsinak ígérkezik. 

A forma, hát az pont olyan, mint a többi Audié A1-től S8-ig. Az új A3 Sportbackhez LED-csíkos menetjelzővel kegészített xenonlámpa is rendelhető, amivel aztán a kocsit szemből ember meg nem különbozteti nagyobb testvéreitől. Az Audi teljes LED-világítást is ígér – egyelőre ez még nem készült el, de hamarosan levándorol ebbe a méretosztályba is az R8-on megismert technika.

Az új A3 Sportback bő 2,6 méteres tengelytávjával hátul is kényelmes autónak ígérkezik

Az új A3 Sportback bő 2,6 méteres tengelytávjával hátul is kényelmes autónak ígérkezik

Az új A3 Sportback bő 2,6 méteres tengelytávjával hátul is kényelmes autónak ígérkezik

Az új A3 Sportback 90 kilóval könnyebb elődjénél. Az 1,4 literes TFSI benzinmotorral 1205 kg a saját tömege, ami a kompakt autók között valóban könnyőnek számít manapság. (Az 1-es Golf alig volt 800 kiló, a Hatos Golfból egy 1,2-es 1233 kilót nyom.)

A súlymegtakarítás jelentős része a nagyszilárdságú acél szerkezeti elemek használatából származik, de az alumínium motorháztető, első futómű-keret, sárvédők is segítettek fogyni.

Az A3 Sportback alaktényezője 0,30, ami nem különösebben jó érték, de az 1,6 literes TDI motorral valahogy mégis összehoztak egy 3,8 l/100 km-es fogyasztást a katalógusba (10,9 másodperces 0-100 gyorsulás és 194 km/h végsebesség mellett). Az új A3-hoz rendelhető még a kétliteres TDI, 150 vagy 184 lóerős verzióban.
Itt az új ötajtós Audi A3 18 A benzinszagot jobban kedvelők az alumínium blokkos 1,4 literes TFSI motor 122 vagy 140 lovas változatát, illetve az 1,8-as TFSI 180 lóerős változatát kérhetik az alu motorháztető alá, utóbbival (az S-Tronicnak hívott kétkuplungos robotváltóval) 232 km/h a kocsi végsebessége, 7,3 másodperc alatt jön össze a 0-100. A későbbiekben az 1,2 literes turbómotor 105 lóerős változata és egy 110 lóerős földgáz-motor is bekerül a kocsiba. Alapkivitelben az összes motorhoz hatfokozatú kézi váltót ad a gyár, felárért a hat vagy hétfokozatú S-Tronic rendelhető.

Használt Audi A3-asok a Vezess Autókeresőben!

A gyár szerint stabilabb, agilisebb lett a futómű. Négy centivel előretolták az első futóművet, csökkentették a túlnyúlást, laposabban helyezték el a motorokat, ami lejjebb vitte a súlypontot. A MacPherson első és a multilink hátsó futómű állítólag nagy örömet okoz majd az audisoknak a kanyarokban – pláne, ha megrendelik a kasztni 15 vagy 25 mm-rel a földhöz közelebb engedő sportfutóművek valamelyikét.

13 színben, 16, 17 vagy 18 collos kerekekkel rendelhető az autó, a kabinban felárért akár az NVidia grafikus gyorsítókártyával kiegészített multimédia-központ is szórakoztathatja az utazókat, 705 wattos Bang & Olufsen audio (LED-ekkel megvilágított kárpithangszórókkal), hétcollos központi kijelző, internet-csatlakozási lehetőség is lehet a kocsiban, ha a vásárló úgy kívánja. A Google Earth-ös, gyönyörű képet adó navigáció, a wifi-hotspot funkció is leköltözött a kis Audiba a nagyokból, van parkolóautomata a legszőkébb sofőrök kedvéért; minden, amit az autóipar tud, ott van vagy ott lehet a kocsiban.

Kivéve a hibrid- vagy elektromos hajtást, ilyen egyelőre nincs. Az A3 Sportback 2013 februárjában kerül a német kereskedésekbe, ára ott 22 500 eurótól indul. A kétsebességes Európa jegyében ezt a nálunk már-már álomautónak számító kocsit a hazai piacon második autónak, vagy 39 év alatti hölgyvásárlóknak szánja az Audi.