Mindössze pár nappal a Párizsi Autószalon előtt minden autógyártó arra törekszik, hogy minél több embert érjen el az ilyenkor autóipar felé forduló tömegekből, mindenki igyekszik minél jobban megragadni a közönség figyelmét. Ilyenkor születnek olyan bejelentések, amiket érdemes eltenni pár hónapra, hogy majd számon kérhessük a márkákon, mint a pártoktól szokás a választási ígéreteket.

A Toyota például azt ígéri, kiterjeszti zöld portfólióját, és a következő három év során 21 új hibridmodellt dob piacra, még az idén elektromos autókat kezd gyártani és 2015-ig egy tüzelőanyagcellás hidrogénautót is elkészít.

Használt hibridautók a Vezess Autókeresőjében!

A Mitsubishivel ellentétben a Toyota nem alkotott új modellt az elektromos hajtáshoz. Az iQ-t rakta meg akkumulátorokkal.
A Mitsubishivel ellentétben a Toyota nem alkotott új modellt az elektromos hajtáshoz. Az iQ-t rakta meg akkumulátorokkal.

A Mitsubishivel ellentétben a Toyota nem alkotott új modellt az elektromos hajtáshoz. Az iQ-t rakta meg akkumulátorokkal.

A Mitsubishivel ellentétben a Toyota nem alkotott új modellt az elektromos hajtáshoz. Az iQ-t rakta meg akkumulátorokkal.


Nagy durranásnak hangzik, de azért nem olyan drámai ez a bejelentés. Az elektromos autó nem lesz más, mint a Toyota eQ, az iQ rég bejelentett villanyos verziója, melyet decemberben még csak a japán és az elektromos piacon kezdenek forgalmazni. A nagyjából 100 km hatótávolságú eQ 45 ezer dollárba, csaknem 10 millió forintba kerül majd.

Takesi Ucsijamada, a Toyota menedzsmentjének új modellek fejlesztésért felelős tagja nagy lehetőséget lát a tüzelőanyag-cellás modellekben, gyors utántölthetőségük és az elektromos autókénál jóval nagyobb hatótávuk miatt. A 2020-as évekre már évi több tízezerre teszi a hidrogénautók piacát – mindazonáltal úgy látja, a jelenlegi leghatékonyabb zöld út a környezetvédelem iránt elkötelezett autóvásárlók számára a konnektorról is tölthető hibridek választása.

Ucsijamada állítása szerint a hibridtechnológia pozitív piaci fogadtatása kifejezetten meglepte a Toyotát, optimista várakozással sem számítottak arra, hogy az 1997-ben bemutatott első Prius óta mára millióssá nőtt az éves hibridforgalom, a hibrid Toyoták értékesítése a cég eladásainak tizedét teszik ki.