Izland és Észtország után a harmadik legnagyobb növekedést produkálta a magyar újautó-piac Európában. Vesszük a Swiftet, nem vesszük a Golfot. A LeasePlan közleménye:
Az év első nyolc hónapjában a tavalyival összehasonlítva 18%-kal növekedtek a hazai új személygépjármű értékesítési számok és ezzel Európa harmadik legnagyobb növekedését érte el a magyar piac. A cégautók forgalomba helyezése is hasonló növekedést mutat.
Magyarországon 2012 első nyolc hónapjában 36 ezer személyautót értékesítettek, 18%-kal többet az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest. Ez ? figyelembe véve az Európában tapasztalt 6,9%-os visszaesést ? igen jó eredmény, amelyet csak Izland és Észtország tudott túlszárnyalni. Az angol Jato Dynamics most közzétett elemzése szerint Európában az augusztus különösen gyenge hónapnak bizonyult, több mint 8%-os visszaesést mutatva.
A LeasePlan adatai szerint az év idáig legkedveltebb cégautó típusai a Ford Focus, a Skoda Octavia, az Opel Astra és a Renault Megane. A 2012-es magán és céges vásárlásokból összesített, országos értékesítési adatok alapján is dobogós az Octavia és a Focus, a harmadik helyen azonban kissé talán meglepő eredménnyel a Suzuki Swift áll. A hazai gyártású kisautó augusztus végéig regisztrált több mint 1300 darabos eladása azért is figyelemre méltó, mert a tavalyi időszakhoz képest itthon több mint négyszeres mennyiség kelt el e modellből.
Használt Focusok a Vezess Autókeresőjéből!
Az európai piacvezető modell, a VW Golf idén hazánkban egyelőre nem került fel a TOP 10-es listára, a kontinensen magasan legtöbbet értékesítő Volkswagen azonban hazánkban is az élen áll a márkák versenyében.
„Magyarországon az összes személy- és kishaszongépjármű eladás több mint 70%-át a vállalatok számára értékesített modellek jelentik, így kiemelt jelentőségű, hogy e területen is némi bővülés tapasztalható” ? mondta el Pesti Tímea a LeasePlan Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója. ?Biztatónak tartjuk a hazai országos adatokban és a flottaautó értékesítésünkben az idei év első időszakában elért emelkedést, és arra számítunk, hogy az elkövetkező időben is pozitív tartományban maradnak a számok. A növekedés hátterében állhat az év elején lecsökkentett regisztrációs adó, amelynek hatására a környező országokkal összehasonlítva megéri az autókat Magyarországon forgalomba helyeztetni. Ebből adódóan valószínűleg több gépkocsit vásároltak idén hazánkban, mint amennyit ténylegesen használnak majd a határokon belül.?
Az Európa-szerte most tapasztalt visszaesés különösen a 2009-es, több uniós országában, de legsikeresebben Németországban indított roncsautó-beszámítási program által generált, magas értékesítési számokhoz képest látványos. A tavalyi év első nyolc hónapjának számaihoz viszonyítva a legnagyobb visszaesést Európában a görög és portugál piacon tapasztalták.