Érdekes felmérést végzett nemrég a Continental. A Continental Mobility Study néven futó vizsgálat azt szerette volna megtudni, miként látják az autósok a villanyautózás jövőjét. Alább olvasható az eredmény:

Kínában optimistábbak a villanyautókkal kapcsolatban
Egyelőre inkább hibrideket vennének az autósok

Egyelőre inkább hibrideket vennének az autósok

Egyelőre inkább hibrideket vennének az autósok


Az autóvásárlók legalább fele hajlandó lenne több pénzt áldozni elektromos autó vásárlására, derül ki a Continental közelmúltban készített nemzetközi felmérésből, amely összesen 15.000 francia, kínai, amerikai és német személygépkocsi-tulajdonos megkérdezésével zajlott le. A felmérés készítői többek között azt vizsgálták, hogyan látják a sofőrök az elektromos és hibrid autózás jövőjét, továbbá hogy mi könnyítené meg számukra a hagyományos technológiáról a környezetbarát meghajtásra való átállást.

A Continental kutatása arra is kereste a választ, hogy a gépjármű-tulajdonosok mennyire vannak tisztában a globális felmelegedéssel járó klímaváltozással. Az eredményekből egyértelműen kiderül, hogy a sofőrök nagy része kellőképpen tájékozottnak érzi magát, és tisztában van a következményekkel. A németek 53%-a, az amerikaiak 55%-a, a franciák 56%-a és a kínaiak 69%-a tud arról, hogy szemléletváltásra van szükség a Föld növekvő átlaghőmérsékletének megállításához. Arra a kérdésre, hogy ennek érdekében hajlandóak lennének-e többet áldozni a környezetbarát (hibrid és elektromos) meghajtású járművekre, a legnagyobb arányban a kínai és a német sofőrök (58%) válaszoltak igennel.

Optimisták a kínaiak

A gyakori töltéshez nem fűlik az autósok foga

A gyakori töltéshez nem fűlik az autósok foga

A gyakori töltéshez nem fűlik az autósok foga


A Continental felmérésében résztvevők kissé szkeptikusak az elektromos üzemű technológiával szemben. Ezt jól érzékelteti, hogy a német, az amerikai, a kínai és a francia vásárlók túlnyomó többsége szerint nem minden gyártó készült fel kellőképpen a technika alkalmazására. A kutatásban résztvevők fele azon a véleményen van, hogy sok idő fog még eltelni, mire az alternatív meghajtások széles körben elterjednek.

Az európaiak közül a franciák kevesebb, mint a fele (42%), illetve a németek és az amerikaiak harmada (32%) gondolja azt, hogy 15 éven belül minden autót elektromos hajtással gyártanak majd. A technológia elterjedését illetően a kínaiak bizonyultak a legoptimistábbnak, akiknek jelentős része (65%) hisz abban, hogy belátható időn belül minden autó ilyen környezetbarát meghajtással készül majd.

Mindezek mellett éppen Kínában gondolják a legtöbben úgy, hogy a hagyományos meghajtású személygépjárművek sokkal hatékonyabban üzemeltethetőek, mint az árammal közlekedők.

Kompromisszumkészség

A Continental Mobility Study vizsgálta azt is, képesek lennének-e a vásárlók kompromisszumokat kötni, és ha igen, akkor az autók mely ?előnyös? tulajdonságait adnák fel elektromos gépjárművek használata esetén. Németországban a sofőrök 71%-a mondana le a gyorsaságról, de az amerikaiak fele (50%), illetve a kínaiak jelentős része (42%) is könnyedén el tudná fogadni, hogy az elektromos autók egyelőre nem képesek olyan csúcssebességre, mint hagyományos társaik.

A benzinesekéhez hasonló csúcssebességről sokan lemondanának

A benzinesekéhez hasonló csúcssebességről sokan lemondanának

A többség elutasítja a gyakori töltést

A válaszadók túlnyomó részét azonban zavarná, ha autójának akkumulátorát 150 kilométerenként újra kellene tölteni. A kínaiak és a németek 72%-a, a franciák 62%-a, az amerikaiak pedig több mint a fele (56%) kényelmetlenségként élné meg, ha ilyen távolság megtétele után újra időt kellene szánnia a feltöltésre. A kutatásban résztvevők közül a németek 43%-a, az amerikaiak 41%-a, a franciák és a kínaiak 49%-a gondolja úgy, hogy a környezetbarát járművek elterjedését segítené, ha olcsóbbak lennének, mint hagyományos társaik. Érdekes, hogy a válaszadók egészen kis százaléka (1-2%) tekinti fontosnak az elegendő számú töltőállomás működését ahhoz, hogy ilyen autóra költse a pénzét.

Egyelőre többen vennének hibridet

A felmérés szerint a jó töltőpont-ellátottság nem nagyon fontos

A felmérés szerint a jó töltőpont-ellátottság nem nagyon fontos

A felmérés szerint a jó töltőpont-ellátottság nem nagyon fontos


Arra a kérdésre, hogy „Komolyan gondolkozik hibrid üzemű autó vásárlásáról?”, szintén a kínaiak feleltek a legtöbben (65%) igennel, de számottevő azok aránya is, akik elektromos autót vásárolnának (58%). Kínában a vezetők 63%-a kifejezetten városi forgalomra venne környezetbarát meghajtású autót. Az alternatív üzemre való nyitottság kapcsán vizsgált nemzetek közül a kínaiak után leginkább a németek rendelkeznek komolyabb vásárlási ambíciókkal, azonban közülük a vezetők 27%-a nyitott hibrid üzemű autók vásárlására és viszonylag elhanyagolható hányaduk, 15%-uk venne belátható időn belül elektromos autót.

A Continental által készített tanulmány konklúziója az, hogy többségben vannak az elektromos autózásra nyitott sofőrök a szkeptikus autósokkal szemben. A kutatás készítői továbbá megállapították, hogy a legtöbb potenciális vásárló Kínában lehet, ahol a személygépjármű-vásárlók inkább a középkategóriás autókat részesítik előnyben a városi felhasználás céljából.