Érdekes felmérést végzett nemrég a Continental. A Continental Mobility Study néven futó vizsgálat azt szerette volna megtudni, miként látják az autósok a villanyautózás jövőjét. Alább olvasható az eredmény:
Az autóvásárlók legalább fele hajlandó lenne több pénzt áldozni elektromos autó vásárlására, derül ki a Continental közelmúltban készített nemzetközi felmérésből, amely összesen 15.000 francia, kínai, amerikai és német személygépkocsi-tulajdonos megkérdezésével zajlott le. A felmérés készítői többek között azt vizsgálták, hogyan látják a sofőrök az elektromos és hibrid autózás jövőjét, továbbá hogy mi könnyítené meg számukra a hagyományos technológiáról a környezetbarát meghajtásra való átállást.
A Continental kutatása arra is kereste a választ, hogy a gépjármű-tulajdonosok mennyire vannak tisztában a globális felmelegedéssel járó klímaváltozással. Az eredményekből egyértelműen kiderül, hogy a sofőrök nagy része kellőképpen tájékozottnak érzi magát, és tisztában van a következményekkel. A németek 53%-a, az amerikaiak 55%-a, a franciák 56%-a és a kínaiak 69%-a tud arról, hogy szemléletváltásra van szükség a Föld növekvő átlaghőmérsékletének megállításához. Arra a kérdésre, hogy ennek érdekében hajlandóak lennének-e többet áldozni a környezetbarát (hibrid és elektromos) meghajtású járművekre, a legnagyobb arányban a kínai és a német sofőrök (58%) válaszoltak igennel.
Optimisták a kínaiak
A Continental felmérésében résztvevők kissé szkeptikusak az elektromos üzemű technológiával szemben. Ezt jól érzékelteti, hogy a német, az amerikai, a kínai és a francia vásárlók túlnyomó többsége szerint nem minden gyártó készült fel kellőképpen a technika alkalmazására. A kutatásban résztvevők fele azon a véleményen van, hogy sok idő fog még eltelni, mire az alternatív meghajtások széles körben elterjednek.
Az európaiak közül a franciák kevesebb, mint a fele (42%), illetve a németek és az amerikaiak harmada (32%) gondolja azt, hogy 15 éven belül minden autót elektromos hajtással gyártanak majd. A technológia elterjedését illetően a kínaiak bizonyultak a legoptimistábbnak, akiknek jelentős része (65%) hisz abban, hogy belátható időn belül minden autó ilyen környezetbarát meghajtással készül majd.
Mindezek mellett éppen Kínában gondolják a legtöbben úgy, hogy a hagyományos meghajtású személygépjárművek sokkal hatékonyabban üzemeltethetőek, mint az árammal közlekedők.
Kompromisszumkészség
A Continental Mobility Study vizsgálta azt is, képesek lennének-e a vásárlók kompromisszumokat kötni, és ha igen, akkor az autók mely ?előnyös? tulajdonságait adnák fel elektromos gépjárművek használata esetén. Németországban a sofőrök 71%-a mondana le a gyorsaságról, de az amerikaiak fele (50%), illetve a kínaiak jelentős része (42%) is könnyedén el tudná fogadni, hogy az elektromos autók egyelőre nem képesek olyan csúcssebességre, mint hagyományos társaik.
A többség elutasítja a gyakori töltést
A válaszadók túlnyomó részét azonban zavarná, ha autójának akkumulátorát 150 kilométerenként újra kellene tölteni. A kínaiak és a németek 72%-a, a franciák 62%-a, az amerikaiak pedig több mint a fele (56%) kényelmetlenségként élné meg, ha ilyen távolság megtétele után újra időt kellene szánnia a feltöltésre. A kutatásban résztvevők közül a németek 43%-a, az amerikaiak 41%-a, a franciák és a kínaiak 49%-a gondolja úgy, hogy a környezetbarát járművek elterjedését segítené, ha olcsóbbak lennének, mint hagyományos társaik. Érdekes, hogy a válaszadók egészen kis százaléka (1-2%) tekinti fontosnak az elegendő számú töltőállomás működését ahhoz, hogy ilyen autóra költse a pénzét.
Egyelőre többen vennének hibridet
Arra a kérdésre, hogy „Komolyan gondolkozik hibrid üzemű autó vásárlásáról?”, szintén a kínaiak feleltek a legtöbben (65%) igennel, de számottevő azok aránya is, akik elektromos autót vásárolnának (58%). Kínában a vezetők 63%-a kifejezetten városi forgalomra venne környezetbarát meghajtású autót. Az alternatív üzemre való nyitottság kapcsán vizsgált nemzetek közül a kínaiak után leginkább a németek rendelkeznek komolyabb vásárlási ambíciókkal, azonban közülük a vezetők 27%-a nyitott hibrid üzemű autók vásárlására és viszonylag elhanyagolható hányaduk, 15%-uk venne belátható időn belül elektromos autót.
A Continental által készített tanulmány konklúziója az, hogy többségben vannak az elektromos autózásra nyitott sofőrök a szkeptikus autósokkal szemben. A kutatás készítői továbbá megállapították, hogy a legtöbb potenciális vásárló Kínában lehet, ahol a személygépjármű-vásárlók inkább a középkategóriás autókat részesítik előnyben a városi felhasználás céljából.