Gyorsan kiürült a fél autópálya
Gyorsan kiürült a fél autópálya
Fotó megosztása:
Érkezik az egyik statiszta
Érkezik az egyik statiszta
Fotó megosztása:
Abból a lemezből szivárog majd az ál-ammónia
Abból a lemezből szivárog majd az ál-ammónia
Fotó megosztása:
Ömlik a füst, mint egy Omega koncerten
Ömlik a füst, mint egy Omega koncerten
Fotó megosztása:
A díszlet elkészült, kezdődhet az előadás
A díszlet elkészült, kezdődhet az előadás
Fotó megosztása:
Ketten várnak benne a sazbadulásra
Ketten várnak benne a sazbadulásra
Fotó megosztása:
A hölgy végig jegyzetelt a titokzatos spirálfüzetbe
A hölgy végig jegyzetelt a titokzatos spirálfüzetbe
Fotó megosztása:
Befutott a rendőr járőr
Befutott a rendőr járőr
Fotó megosztása:
Merész parkolóhely választás
Merész parkolóhely választás
Fotó megosztása:
Talpig beöltözve közelítik meg a veszélyes anyagot szállító kamiont
Talpig beöltözve közelítik meg a veszélyes anyagot szállító kamiont
Fotó megosztása:
Felállították a meteorológia állomást is
Felállították a meteorológia állomást is
Fotó megosztása:
Mérik a levegőminőséget
Mérik a levegőminőséget
Fotó megosztása:
Egyelőre a tűzoltók sem mehetnek közelebb
Egyelőre a tűzoltók sem mehetnek közelebb
Fotó megosztása:
Ammóniát szállító kamionnal ütközött egy személyautó az M31-esen. Bár csak gyakorlat volt, egy tűzoltó mégis megsérült, őt mentőhelikopterrel szállították kórházba.
Ammóniát szállító kamionnal ütközött egy személyautó az M31-esen. Bár csak gyakorlat volt, egy tűzoltó mégis megsérült, őt mentőhelikopterrel szállították kórházba.
Fotó megosztása:
Nem szabad súgnia
Nem szabad súgnia
Fotó megosztása:
Újságíróhad a hídon
Újságíróhad a hídon
Fotó megosztása:
Indul a vízpajzs
Indul a vízpajzs
Fotó megosztása:
Ember a Marsról
Ember a Marsról
Fotó megosztása:
A szembejövők alaposan megnézik, mi történik a túloldalon
A szembejövők alaposan megnézik, mi történik a túloldalon
Fotó megosztása:
Kellemes viselet vegytámadások idejére
Kellemes viselet vegytámadások idejére
Fotó megosztása:
Megérkezett a mentőhelikopter is
Megérkezett a mentőhelikopter is
Fotó megosztása:
Hamarabb ideértek, minthogy le tudták volna mondani a riasztást
Hamarabb ideértek, minthogy le tudták volna mondani a riasztást
Fotó megosztása:
Újabb mentő érkezett, ezúttal a levegőből
Újabb mentő érkezett, ezúttal a levegőből
Fotó megosztása:
Érkezik a gigantikus konzervnyitó
Érkezik a gigantikus konzervnyitó
Fotó megosztása:
A mentést végzőket a vízpajzs választja el az ammóniatartálytól
A mentést végzőket a vízpajzs választja el az ammóniatartálytól
Fotó megosztása:
Előkészítik a hordágyat
Előkészítik a hordágyat
Fotó megosztása:
A sebesültet szedik ki először, a halott még ráér
A sebesültet szedik ki először, a halott még ráér
Fotó megosztása:
Már csak egy mentővonat hiányzik a készletből
Már csak egy mentővonat hiányzik a készletből
Fotó megosztása:
Ő kiesett a játékból, most pihen a betonon
Ő kiesett a játékból, most pihen a betonon
Fotó megosztása:
Végül lett egy igazi sérült is
Végül lett egy igazi sérült is
Fotó megosztása:
Mégsem jött hiába
Mégsem jött hiába
Fotó megosztása:
Helikopterrel vitték el a sérült tűzoltót
Helikopterrel vitték el a sérült tűzoltót
Fotó megosztása:
Véletlenül éppen erre járt egy motoros mentő
Véletlenül éppen erre járt egy motoros mentő
Fotó megosztása:
Ők is dokumentálnak
Ők is dokumentálnak
Fotó megosztása:
A helyszínelés, romeltakarítás maradt a végére
A helyszínelés, romeltakarítás maradt a végére
Fotó megosztása:
Nemrég, egy az autópályán a forgalommal szemben haladó autós miatt vesztette életét három ember. De vajon mennyi az esélye, hogy a sztráda belső sávjában szembe találjuk magunkat egy kamionnal? Az MTI-csokorba szedte a hasonló eseteket
Nemrég, egy az autópályán a forgalommal szemben haladó autós miatt vesztette életét három ember. De vajon mennyi az esélye, hogy a sztráda belső sávjában szembe találjuk magunkat egy kamionnal? Az MTI-csokorba szedte a hasonló eseteket
Fotó megosztása:
Ammóniát szállító kamionnal ütközött egy személyautó az M31-esen. Bár csak gyakorlat volt, egy tűzoltó mégis megsérült, őt mentőhelikopterrel szállították kórházba.
Hamarosan, szeptember 27-én hivatalosan is megnyílik az osztrák vállalkozásban, 3,5 milliárd forintos beruházásban megvalósult új hazai vezetéstechnikai tanpálya, a zsámbéki Driving Camp. A megnyitón lesz keresztbe csúszás vizes műgyantán dögivel, és arról majd be is számol a Vezess.hu kiküldött tudósítója. De hogy miért látogattunk ki két nappal a premier előtt a tanpályára? Az
Autós Nagykoalíció miatt.
Ez a fiatal szervezet, amely nagyvonalúan a teljes hazai autós szektort kebelére kívánja ölelni szervizektől taxisokig, buszsofőröktől a közlekedési médiáig, elsősorban a közlekedés biztonságának fontosságát tűzte zászlajára. Az ANK minden létező alkalmat megragad, hogy hallathassa hangját – a biztonságos vezetést oktató új tanpálya megnyitója előtt Dr. Holló Pétert, az Akadémia doktorát hívta meg, hogy tartson előadást az újságíróknak a személyi sérüléses, halálos közlekedési balesetek okairól.
Megtudtuk, hogy bár a hazai közlekedésrendészet, jobban mondva a magyar állam úgy en bloc tudatosan mellőzi annak kutatását, hogy pontosan milyen okból is következnek be a közlekedési balesetek, a helyszínelések, a szakértői értékelések egyetlen feladata, hogy megnevezze a felelőst, akire aztán jól lesújthat a törvény szigora. Ennek következtében aztán Magyarországon hivatalosan a balesetek 98%-a emberi hiba miatt következik be.
Vannak azonban olyan fejletlen országok, amelyekben a rendőri helyszínelőkkel együtt tudományos szakértőkből, pszichológusokból, mérnökökből álló stáb is a halálos balesetek színhelyére vonul. Ezek az amerikai, finn, svéd, stb. csoportok pedig arra a furcsa következtetésre jutottak, hogy bár valóban bő 90 %-ban az emberi tényező okozza a baleseteket, nem 100, hanem 138% az az alap, amire ezt az arányt vetíteni lehet.
Az emberi hiba mellett ugyanis az esetek jelentős részében bizony az út és a jármű hibája is kell ahhoz, hogy valaki fekete zsákba kerüljön.
A balesetek okainak korrekt feltárása aztán olyan érdekes gyakorlati intézkedéseket szülhet, mint a svéd közutakon drótkötéllel elválasztott országúti sávok (így már hiába alszik el a sofőr, nem tud átsodródni a szembe sávba frontálisan ütközni), vagy az emberi test fizikai-biológiai tűrési képességei alapján meghatározott sebességhatárok egyes úttípusokon.
Az előadás teljes anyaga letölthető innen (jobb gomb, hivatkozás mnetése) – érdemes elolvasni! (A szerző Prof. Dr. Holló Péter Az MTA doktora, A KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Kutató professzora, A Széchenyi István Egyetem tanára)