A japán Toyota Motor Corp. 2013-tól kezdődően évente több mint egymillió hibrid autó eladását tervezi világszerte, és 2015-ig 21 új hibrid modellel jelenik meg a piacon. A bemutatni tervezett új hibrid modellek közül 14 teljesen új típus lesz, hét pedig felújított verzió.
A Toyota emellett azt is bejelentette, hogy egyelőre letesz a villanyautók gyártásáról, forgalmazásáról. Mint a Toyota alelnöke, Takesi Ucsijamada fogalmazott, a villanyautók által kínált hatótávolság, ár, fenntartási költségek nem találkoznak a vevők elvárásaival, így nem is lehet őket eladni.
Mindössze 100 példányt fog átadni önkormányzatoknak és kiválasztott felhasználóknak Japánban és az Egyesült Államokban az eQ típusból a Toyota, de a sorozatgyártást nem indítják be. Eredetileg több ezres gyártást reméltek az apró villanyautó kapcsán, helyette jönnek a hibridek.
A Toyota korábban résztulajdont vásárolt a villanyautókat gyártó amerikai Tesla vállalatban, ahol hamarosan elektromos hajtású Rav4 modelleket gyártanak. Ennek megszüntetéséről egyelőre nem tudni. A Toyota teljesen elektromos autóval először 1996-ban jelent meg a piacon, majd 2003-ban leállította gyártását.
Nem a Toyota az egyetlen, amely visszavonul, hiszen nemrég jelentette be a PSA Peugeot Citroën, hogy átmenetileg leáll a Mitsubishivel közösen készülő villanyautóinak gyártása a gyér kereslet miatt. Az Audi sem mutat be egyelőre több villanyautót, mint a szuperdrága R8 e-tron. Állítólag a BMW is csak azért folytatja az i3 fejlesztését, mert már annyit öltek bele, hogy többet veszítenének, ha most, a forgalmazáshoz közelítve állítanák le.