Újra nemzetközi versenyen indul a Turán Frigyes-Zsiros Gábor kettős, az IRC sorozatban az október 12-13-án esedékes San Remo-ralin vesznek részt.
„San Remóban voltam életemben először világbajnoki futamon, kilencvenhatban, amikor Janika versenyzett ott. Jó emlékként őrzöm azt a versenyt, akkor láttam először életnagyságban a legendákat, Kankkunent, Mäkinent, Sainzot, McRae-t – s akkor még a repsolos Escort Cosworth-ok száguldottak a Ford színeiben, gyönyörűek voltak. Persze a Ford Fiesta is szép, ezért is tettük le mellette a voksunkat az idén is” – mondta Frici, aki azt is elárulta, egyáltalán nem volt könnyű dolguk, hiszen az autók nagy részét előre bérbe adták, nem volt közöttük egyetlen szabad sem.
„Jó néhány csapattal tárgyaltunk, amikor egyszer csak kaptam egy sms-t Petter Solbergtől, hogy hívjam fel. Felhívtam, ő pedig felajánlotta a lehetőséget, hogy az ő autójával induljunk a San Remo-ralin. Eddig Patrick Flodin ment a kocsival, de ő az olasz futamon nem indul, mi pedig kapva kaptunk a lehetőségen és már alig várjuk a rajtot” – mosolygott Frici, aki 2010 óta ismeri a norvég pilótát, akivel akkor egymás mellet szervizeltek a világbajnokságon.
Persze nem a Solberg által vezetett Fiesta WRC-ről van szó, hanem egy Fiesta S2000-esről, amelynek versenyeztetését a Petter Solberg Engineering végzi.
Ralis berkekben a San Remó-i gyorsasági szakaszokat a legtrükkösebbek között tartják számon. Kanyargós hegyi utak, sok helyen az egyik oldalon sziklafal, a másikon szakadék, tehát hibázásra nincs túl sok lehetőség. Ráadásul a verseny híres az éjszakai, 40 kilométernél is hosszabb gyorsasági szakaszáról, amely még a legjobbaknak is fejtörést okoz.
A magyar páros tagjai közül a navigátor Zsiros Gabi ismeri jobban a pályákat, hiszen már kétszer is indult a versenyen Vizin Lászlóval, a pilóta azonban csupán csapatfőnökként vett részt az egyik versenyen, úgyhogy a szakaszok célját jól ismeri, magukat a gyorsaságikat azonban egyáltalán nem.
Petter Solberg csapata teszteli a Hankook abroncsait, és Friciék is azt használják a futamon. Ötven kilométer tesztlehetőségük lesz a rajt előtt, hogy egy kicsit hozzászokjunk a gumikhoz és a Hankook-gyárból is érkezik néhány mérnök, hogy segítsen nekik.
Solberg akkor hozta létre csapatát, amikor a Subaru kivonult a rali-világbajnokságról és nem talált magának gyári alakulatban helyet. Eleinte maga versenyzett, majd miután 2012-re leszerződtette a Ford, már más versenyzőket szolgál ki a csapata.
„Nagyon várom, hogy együtt dolgozzunk Frigyessel, és segítsek megtalálni a számára legjobb beállításokat a Ford Fiesta S2000-en. Ott leszek a versenyen, hogy támogassam a Turán Motorsport és a PS Engineering csapatának munkáját” – mondta Petter Solberg.