Idén szeptemberben 3521 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 0,6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, az első kilenc hónapban 16,3 százalékkal, 39 317-re nőtt az új autók száma – közölte a Datahouse autópiaci adatszolgáltató hétfőn.
A személyautókat vizsgálva az Opel végzett az első helyen szeptemberben, 406 eladott autóval, amellyel a piac 11,5 százaléka volt a márkáé. A második helyen 396 eladott autóval a Ford, a harmadik helyen 351 járművel a Volkswagen végzett.
A kilenc hónapra vonatkozó összesítést is az Opel vezeti, 4503 darab autóval, megelőzve a Fordot (3967 db), és a Škodát (3828 db).
Magyarország legnépszerűbb modellje 2012-ben eddig a Škoda Octavia volt, amelyből 2308 darabot helyeztek forgalomba a piackutató cég adatai szerint. Ford Focusból 1532 darab kelt el kilenc hónap alatt, ami a második helyre volt elég. A harmadik helyen a Suzuki Swiftet találjuk 1440 darabbal.
Nem meglepetés az első két modell, hiszen a hazai autóeladásokat a cégautó-eladások mozgatják, csupán a piac 30 százalékát teszik ki a magánemberek vásárlásai. Jó látni, hogy a hazai gyártású Swift újra kedveltté válik. A hazai eladások legnagyobb szeletét az alsó-középkategóriás modellek teszik ki 28,8 %-os értékkel, kisautókból 20,18 %, felső-középkategróiásból 17,3%, szabadidő-autókból 14,15 százalék kelt el.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) hétfőn azt közölte, továbbra is úgy gondolják, az idén a piac növekedése meghaladja a 2011. évi szintet, az előrejelzett 10 százalék körül alakulhat.
Forrás: Datahouse