Citroen, Mitsubishi és Peugeot villanyautó. Keresse meg a három különbséget!

A Citroen és a Mitsubishi sötétebb foncsorral vívja a konkurenciaharcot

A Citroen és a Mitsubishi sötétebb foncsorral vívja a konkurenciaharcot

A német kormány kitart eredeti célja mellett, hogy 2020-ban egymillió elektromos autó legyen forgalomban, „bár ezt nem lesz könnyű megvalósítani” – mondta hétfőn Angela Merkel kancellár, miután Berlinben találkozott a villamosenergia-ipar és tudomány vezető képviselőivel.

Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatóságának elnöke azonban a mostani feltételek mellett irreális célnak tartja az egymilliós darabszámot, szerinte reálisnak a 600 ezer tekinthető.

Ha a kormány mégis el akarja érni ezt a célt, akkor Zetsche szerint „napirendre kell tűzni a vásárlási kedvezmények kérdését”.

Ugyanakkor a közlekedési miniszter és a gazdasági miniszter egyelőre mereven elzárkózik attól, hogy a vásárláshoz az állam kedvezményeket nyújtson, s ezen a véleményen van maga a kancellár is.
 
Német lapbeszámolók szerint az év elején mindössze 4500 elektromos autó volt forgalomban Németországban, miközben a teljes gépkocsiállomány 43 millióra tehető.

Forrás: MTI